ضرب و شتم و بازداشت یک خبرنگار توسط پلیس رژیم صهیونیستی + فیلم

ضرب و شتم و بازداشت یک خبرنگار توسط پلیس رژیم صهیونیستی + فیلم
شنبه 15 خرداد 1400 - 22:32

نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی روز شنبه اقدام به ضرب و شتم و بازداشت خبرنگار الجزیره کرده و دوربین وی را نیز شکستند.

العالم - فلسطین اشغالی

نیروهای اشغالگر صهیونیستی عصر روز شنبه «جیوارا البدیری» خبرنگار شبکه خبری الجزیره را پس از ضرب و شتم در منطقه «الشیخ جراح» در قدس اشغالی بازداشت کرد.

بر اساس فیلم‌های ویدئویی منتشر شده، نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به البدیری که در حال پوشش فعالیت‌ها در منطقه الشیخ جراح در قدس بود بازداشت کردند و دوربین وی را نیز شکستند.

پلیس رژیم صهیونیستی روز شنبه اقدام به سرکوب تجمع فلسطینیان معترض به اخراج خانواده شهید «عمر القاسم» از منطقه الشیخ جراح کردند.

خبر

مقامات هیأت عربی برای امور فوق‌العاده در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ فلسطین، می‌گویند که اشغالگران صهیونیست، روزانه ۱۰۰ فلسطینی را در این اراضی بازداشت می‌کنند و این هیأت تاکنون بازداشت ۱۷۰۰ نفر و تعدی به ۳۰۰ نفر از آنها را رصد کرده است.

از سوی دیگر، برخی منابع در بیت‌المقدس از تشکیل کمیته‌های مردمی در شهرک‌ها و روستاهای اراضی ۴۸، برای مقابله با تهدیدهای پلیس اسرائیل خبر دادند.

«امانی خلیفه» شهروند فلسطینی ساکن قدس در این‌ خصوص توضیح داد که تشکیل کمیته‌های مردمی در پاسخ به تلاش‌های پلیس اشغالگر برای ایجاد هراس و متفرق کردن فلسطینی‌ها صورت گرفت و اعضای آن، افراد داوطلب هستند.

در همین راستا، کمیته مردمی در شهرک «کفرقرع» در اراضی ۴۸، از تشکیل یک صندوق برای حمایت از افرادی که در جریان تظاهرات در حمایت از مسجدالاقصی و نوار غزه از سوی پلیس اسرائیل بازداشت شدند، خبر داد.

هیأت عربی برای امور فوق‌العاده وابسته به کمیته عالی پیگیری امور فلسطینی‌ها در داخل اراضی اشغالی، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی از زمان آغاز طرح موسوم به «اعمال قانون»، روزانه ۱۰۰ شهروند عرب را در اراضی ۴۸ بازداشت کرده است.

وظیفه کمیته عالی پیگیری امور فلسطینیان، رصد وضعیت تجاوزها و بازداشت‌های فلسطینیان در داخل اراضی ۴۸ در کلیه شهرها، روستا‌ها و شهرک‌ها چه از سوی گروه‌های شهرک‌نشینی تندرو و چه پلیس رژیم صهیونیستی است.

پلیس رژیم صهیونیستی، عصر جمعه پیش از دستگیری ۷۰ نفر خبر داد و تایید کرد که از زمان آغاز اجرای این طرح، ۴۱۸ نفر را دستگیر کرده است و طی تنها دو هفته اخیر، بیش از دو هزار نفر را دستگیر کرده و علیه ۱۷۵ نفر، کیفرخواست داده است.

بر اساس گزارش‌ این هیأت عربی، تا پنج‌شنبه گذشته، علاوه بر شهادت دو شهروند فلسطینی به نام‌های «موسی حسونه» (در شهر اللد) و «محمد کیوان محامید» (در ام الفحم)، به بیش از ۱۵۰ شهروند دیگر چه از سوی پلیس اسرائیل و چه گروه‌های شهرک‌نشینی تعدی شده است. همچنین پلیس اسرائیل به ۲۹ خبرنگار، اغلب در منطقه اشغالی قدس، حمله شده است. صهیونیست‌ها به ۷۲ منزل، ۱۲۸ خودرو و هفت مکان تجاری نیز حمله کردند.

جنگ ۱۲ روزه غزه در بامداد روز جمعه هفته گذشته پایان یافت اما اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه ساکنان فلسطینی اراضی ۴۸ و بیت‌المقدس ادامه دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها