درگیری های نیروهای امنیتی اردن و هواداران «العجارمه» در غرب امان

 درگیری های نیروهای امنیتی اردن و هواداران «العجارمه» در غرب امان
يکشنبه 16 خرداد 1400 - 22:04

نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضانی که در صدد آتش سوزی در برخی مناطق بودند، گاز اشک آور شلیک کردند.

العالم- اردن

اداره امنیت عمومی روز یکشنبه با صدور بیانیه ای گفت : 4 نفر از نیروهای امنیتی شامگاه شنبه در اقدامات آشوب آمیز در منطقه ناعور در جنوب امان زخمی شدند که به گفته شاهدان عینی هواداران یکی از نمایندگان مستعفی پس از لغو عضویتش در مجلس به راه انداخته بودند.

عامر السرطاوی سخنگوی رسانه ای این بخش گفت : یگانی امنیتی شامگاه شنبه با اقدامات آشوب و آتش زدن خودروها و شلیک هوایی توسط برخی افراد در منطقه ناعور در جنوب امان برخورد کرد.

وی تاکید کرد یگانهای امنیتی، به آنان اجازه قانون شکنی وحمله ، مختل کردن مسیر عمومی را نخواهد داد و با احتیاط با همه این اقدامات برخورد خواهد شد.

برخی شاهدان عینی نیز گفتند آنها از هواداران اسامه العجارمه نماینده مجلس بودند که 27

ماه مه گذشته به مدت یک سال به اتهام توهین به شان مجلس عضویتش در مجلس لغو و در نهایت به استعفای ا زمجلس منجر شد

24 مه درگیری لفظی میان اسامه العجارمه و عبدالمنعم العودات رئیس مجلس به دلیل قطع برق سه روزه در بسیاری از استان های کشور درگرفت.

این نماینده گفت هدف از قطعی برق توقف راه پیمایی گسترده عشائر اردن به امان برای یاری مساله فلسطین بوده زیرا نتوانستند به دلیل قطعی برق سوخت بزنند.

وزارت کشور نیز با صدور بیانیه ای روز یکشنبه گفت :باهرگونه قانون شکنی و حمله به دستگاه امنیتی با احتیاط و بر اساس قانون برخورد خواهد شد تا امنیت شهروندان و املاک و دارایی اشان و نیروهای امنیت عمومی که در حال اجرای قانون و حفظ امنیت و نظم هستند حفظ شود.".

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها