روسیه: تروریسم آمریکا بر مشکلات لاینحل ناتو افزوده است

روسیه: تروریسم آمریکا بر مشکلات لاینحل ناتو افزوده است
يکشنبه 16 خرداد 1400 - 22:54

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در خصوص سخنان اخیر دبیرکل ناتو گفت، اعضای ناتو بهتر است به فکر حل مشکلات خود باشند.

العالم - اروپا

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه یکشنبه درمورد اظهارات «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو درزمینه ابراز نگرانی از همکاری بین مسکو و مینسک گفت، برنامه ناتو دخالت در امور کشورهای متحد است.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت:«این سئوال وجود دارد که چرا غرب با بلاروس چنین خصمانه برخورد می‌کند. همکاری موثر طبیعی بین دو کشور از برنامه‌های ناتو نیست. ناتو باید مدام در امور داخلی یک کشور یا یک کشور دیگر و یا به طور همزمان دخالت کند.»

این دیپلمات ارشد در زمینه اعلام آمادگی ناتو برای محافظت ازهر یک از اعضای این ائتلاف برابر تهدیدات از جانب مسکو و مینسک خاطرنشان کرد که این مسئله متاثر ازهراس‌ قدیمی بین سران ناتو است.

این دیپلمات روس افزود :«تروریسم داخلی در ایالات متحده بر مشکلاتی که ناتو برای چندین دهه حل نکرده، افزوده است. این همان چیزی است که کشورهای عضو ناتو برای مقابله فوری به آن به جای تهدیدهای جعلی نیاز دارند.»

دبیرکل ناتو روز یکشنبه در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی به مسکو و مینسک در مورد فعالیتهایی که باعث بی ثبات شدن جناح شرقی ناتو می‌شود، هشدار داد. این هشدار پس از آن رخ داد که بلاروس پرواز شرکت «رایان ایر» را متوقف کرد.

استولتنبرگ گفت: «ما البته در شرایط اضطراری آماده‌ایم که از هر متحدی برابر هر نوع تهدیدی که از طرف مینسک و مسکو، محافظت و دفاع کنیم.»

وی با اشاره به اینکه ناتو آنچه در بلاروس اتفاق می افتد را از نزدیک کنترل می کند ، مدعی شد: «ما باید در گذشته یاد بگیریم که روسیه به طور گسترده تمامیت ارضی کشورهایی مانند اوکراین، گرجستان و مولداوی را نقض کرده است.»

استولتنبرگ که موضوع بلاروس در دستور کار اجلاس آینده ناتو قرار خواهد گرفت و توافقنامه همکاری فعلی با بلاروس نیز کاهش یافته و دوباره ارزیابی می‌شود.

دبیرکل ناتو به تازگی گفت که دسترسی کارکنان نمایندگی دیپلماتیک بلاروس به مقرهای ناتو را پس از ماجرای فرود هواپیمای مسافربری در فرودگاه بین‌المللی مینسک محدود می‌کند. دبیر کل ناتو در یک نشست مطبوعاتی در شهر «بروکسل» در بلژیک بدون ارائه جزئیات بیشتر در رابطه با این تصمیم گفت: «ما تصمیم گرفته‌ایم دسترسی پرسنل بلاروسی به مقرهای ناتو را محدود کنیم.»

ناتو و بلاروس از سال 1992 با هم رابطه دارند و بلاروس از آوریل 1998 مقر دیپلماتیک در ناتو داشته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها