دست و پا زدن نتانیاهو برای نجات با نمایش ها تبلیغاتی و تهدید ایران!

دست و پا زدن نتانیاهو برای نجات با نمایش ها تبلیغاتی و تهدید ایران!
دوشنبه 17 خرداد 1400 - 12:33

آنچه رسانه‌های صهیونیستی از "تهدیدهای "نتانیاهو درباره ایران سخن می‌گویند و مدعی می‌شوند که "تهدیدهای" نتانیاهو جدی است، دروغ و صرفا نمایش تبلیغاتی است.

العالم- کشکول

"اسرائیل هرگز به تنهایی و بدون موافقت و کمک اطلاعاتی و حتی همکاری نظامی با ایالات متحده، به ایران حمله نمی‌کند.. نتانیاهو این را به خوبی می‌داند.. در غیر این‌صورت منافع اسرائیل آسیب می‌بیند". این بخشی از مقاله "تام لیو- رام" روزنامه‌نگار صهیونیستی در روزنامه عبری‌زبان "معاریو" در واکنش به اظهارات بنیامین نتانیاهو است که گفته: "اگر ناچار به انتخاب بین متنشج شدن رابطه با آمریکا و از بین بردن تهدیدی که از سوی ایران با آن مواجهیم، یکی را انتخاب کنیم، ترجیح می‌دهیم تهدیدات را از بین ببریم."

در واکنش به همین اظهارات نتانیاهو، همچنین "شلومو شامیر" دیپلمات اسرائیلی در مقاله‌ای در روزنامه معاریو نوشته است: "بنیامین نتانیاهو به روابط با کاخ سفید و جامعه یهودیان در ایالات متحده آسیب وارد کرد... نتانیاهو زمانی‌که اعلام کرد تنش با ایالات متحده را به از بین بردن تهدید ایران ترجیح می‌دهد، دچار اشتباه دوگانه شد.. هر چند هشدارهای اسرائیل هیچ‌گونه تآثیری بر موضع آمریکا و تمایل آن به تمدید توافق هسته‌ای ندارد"!.

اگر چه نیازی نیست به اظهارات اسرائیلی‌ها و گزارش‌های مطبوعاتی‌شان درباره ایران و محور مقاومت استناد کنیم؛ ولی باید متذکر شد که ایران از مرحله تهدیدهای نظامی عبور کرده به‌گونه‌ای که هیچ مسئول نظامی یا سیاسی آمریکایی دیگر جرات نمی‌کند‌ که بگوید که گزینه نظامی در تعامل با ایران همچنان روی میز است؛ زیرا آمریکایی‌ها متقاعد شده‌اند که زبان زور جایی در قاموس ایرانی ندارد و لذا به تمدید توافق هسته‌ای با ایران متمایل شده‌اند.

با این تفاصیل، می‌گوییم آنچه رسانه‌های صهیونیستی از "تهدیدهای "نتانیاهو درباره ایران سخن می‌گویند و مدعی می‌شوند که "تهدیدهای" نتانیاهو جدی است، دروغ و صرفا نمایش تبلیغاتی است.

پاسخ اسرائیلی‌ها و مطبوعات اسرائیلی به نتانیاهو از یک‌سو نشان‌دهنده حجم سرخوردگی سیاسی نتانیاهو است که با شتاب به سمت زباله‌دان تاریخ می‌رود، از سوی دیگر نشان‌دهنده میزان ناتوانی اسرائیل در مقابل ایران است که می‌بینیم آمریکا نیز به مذاکره با ایران و لغو تحریم‌های یکجانبه علیه این کشور متوسل شده است. لذا نباید به ناله‌ و فریادهای نتانیاهو، که در حال غرق شدن است، وقعی نهاد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها