واکنش پارلمان اردن به حملات مسلحانه علیه نیروهای امنیتی

واکنش پارلمان اردن به حملات مسلحانه علیه نیروهای امنیتی
دوشنبه 17 خرداد 1400 - 16:02

به دنبال اخراج یک نماینده پارلمان اردن به دلیل توهین به پادشاه و حمله حامیان وی به نیروهای امنیتی، رئیس پارلمان این کشور اقدام این نماینده و حامیان او را محکوم کرد.

العالم - اردن

به نقل از خبرگزاری رسمی اردن، عبدالمنعم العودات، رئیس پارلمان اردن در سخنانی در آغاز نشست اعضای پارلمان توهین یکی از اعضای پارلمان به ئادشاه این کشور و به دنبال آن حمله حامیان وی به نیروهای امنیتی اردن را محکوم کرد.

وی گفت: پارلمان قاطعانه در مقابل هرگونه تلاش برای خدشه وارد کردن به جایگاه پادشاه، نظم اجتماعی توافق قومی و قبیله‌ای و همچنین صلح اجتماعی خواهد ایستاد.

العودات ادامه داد: صحنه‌های تاسف باری که طی روزهای گذشته شاهد آن بودیم ما را مطمئن‌تر به تحمیل حاکمیت قانون برای حفاظت از وحدت و دستاوردهای ملی‌مان می‌کند.

العودات افزود: اعضای پارلمان نمایندگان تمام طیف‌های مردم اردن هستند و با نظارت و قانونگذاری، اراده آزاد خود را ابراز می‌کنند و در این جلسه فوق العاده، ارادت خود را به کشورشان اردن نشان دادند.

پارلمان اردن اسامه العجارمه از نمایندگان این پارلمان را به اتهام توهین به پادشاه اخراج کرد.

اسامه العجارمه پس از برکناری ویدئویی منتشر کرد که نشان می‌دهد او در حالیکه شمشیر و اسلحه به دست داشت، هوادارانش را به شورش فراخواند.

سازمان امنیت اردن نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان شورش هواداران العجارمه در ناعور در جنوب امان چهار نیروی امنیتی مجروح شدند.

ایسنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها