نخست وزیر قطر با همتای فلسطینی خود گفت وگو کرد

نخست وزیر قطر با همتای فلسطینی خود گفت وگو کرد
دوشنبه 17 خرداد 1400 - 17:06

«محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با «خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز آل ثانی» وزیر کشور قطر، پیرامون تحولات فلسطین گفت وگو کردند.

العالم - آسیا

این مقام قطری علاوه بر تلاش‌های عربی و بین‌المللی برای بازسازی نوار غزه، راه‌های محافظت از مسجد الاقصی و مقدسات اسلامی و برقراری آتش بس در این باریکه را با همتای فلسطینی خود مورد بحث قرار داد.

در عین حال خبرگزاری قطر (قنا) اعلام کرد که اشتیه از مواضع قاطع دولت قطر در قبال آرمان فلسطین و حمایت دائمی از مردم آن تشکر و قدردانی کرد.

دو طرف در این دیدار علاوه بر تبادل نظر در مورد برخی از موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی، روابط دوجانبه و راه‌های حمایت و توسعه آن را نیز بررسی کردند.

با آغاز سفر محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین به قطر انتظار می‌رود که وی با مقامات این کشور دیدار و در مورد برخی از موضوعات به ویژه حمایت از فلسطینیان با آنها گفت وگو کند.

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) دیروز گزارش داد که سفر اشتیه به دوحه با هدف تقویت روابط برادرانه و بحث در مورد موضوعات مهم مشترک، نیاز به یک مسیر سیاسی است که به اشغال اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین پایان دهد.

وی تصریح کرد که در این سفر «ریاض المالکی» وزیر امور خارجه و «ابراهیم ملهم» سخنگوی این تشکیلات او را همراهی خواهند کرد تا درباره پرونده بازسازی غزه با کمک‌های بین‌المللی و قطری بحث و تبادل نظر کنند.

سفر هیات فلسطینی پس از جنگ ۱۲ روزه غزه صورت می‌گیرد که نظامیان اشغالگر صهیونیست از دوشنبه ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را شروع کردند.

گروه‌های مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک باران سرزمین‌های اشغالی کردند که به دنبال آن ۱۲ صهیونیست کشته شدند.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، با آتش بس موافقت کرد.

این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه، (۳۱ اردیبهشت ماه) میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد و ملت فلسطین پیروزی مقاومت را جشن گرفت.

در تاریخ ۲۵ ماه مه «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر تصمیم گرفت نیم میلیارد دلار برای حمایت از بازسازی غزه کمک کند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها