با کشته شدن شیکاو، غرب پیاده‌نظام خود در آفریقا را از دست داد

با کشته شدن شیکاو، غرب پیاده‌نظام خود در آفریقا را از دست داد
دوشنبه 17 خرداد 1400 - 22:40

یک فایل صوتی منسوب به ابومصعب البرناوی رهبر به اصطلاح "ولایت آفریقای غربی" مرگ ابوبکر شیکاو، رهبر گروه "بوکو حرام" در نیجریه را تایید کرد. پیش از این، مقام‌های نیجربه بارها از مرگ شیکاو خبر داده بودند.

العالم- کشکول

در حالی گروه تروریستی داعش کشته شدن تروریست شیکاو را تایید کردند که پیش از آن، رسانه‌های خبری گزارش داده بودند که شیکاو در جریان درگیری‌ها با رقبای خود بر سر رهبری داعش، برای اینکه اسیر نشود جلیفه خود را منفجر کرد و کشته شد.

مقام‌های نیجریه اعلام کردند که صدها جنگجوی جدا شده از گروه تروریستی بوکو حرام، به مرکزی که شیکاو در منطقه "تمبکتو" ایجاد کرده، عازم شدند و در آنجا درگیری‌هایی میان‌شان به‌وقوع پیوست و شیکاو برای اینکه اسیر نشود، خودش را منفجر کرد.

جنایاتی که شیکاو در نیجریه مرتکب شده، غیرقابل شمارش و بیان است؛ او مسلمانان را به اسارت می‌گرفت و می‌ربود و سپس آنها را در آتش می‌سوزاند. گروه تروریستی بوکوحرام در 27 فوریه دست به بزرگ‌ترین جنایت زد و زی آن، 317 دختر دانش‌آموز دبیرستانی را در شهر "گنجیب" در ایالت زامفارا ( شمال غربی نیجریه) ربود که در حال حاضر سرنوشت بسیاری از آنها نامعلوم است.

عملیات آدم‌ربایی بوکو حرام در اواسط آوریل 2014 باعث شد که نام شیکاو بر زبان‌ها بیفتد. این گروه تروریستی در این عملیات تروریستی، 223 دختر دانش‌آموز را از مدرسه‌شان ربود و شیکاو آن زمان اعلام کرد که "آنها اسیر هستند و طبق قانون الهی، در بازار فروخته می‌شوند."

قابل توجه است 7 ارتش خارجی ادعا می‌کردند که در حال تعقیب و بازداشت شیکاو هستند و دولت آمریکا نیز پاداش 7 میلیون دلاری برای بازداشت او اختصاص داده بود. ولی این تروریست در جریان درگیری شبه‌نظامیان تحت امرش با تروریست‌های وابسته به داعش کشته شد.

با کشته شدن شیکاو، غرب و به‌ویژه آمریکا یکی از پیاده‌نظام‌های خود در آفریقا را از دست داد. این تروریست مانند ابوبکر البغدادی، ابومصعب الزرقاوی، درصدد تخریب وجهه اسلام و تصویری منفی و خونین از دین اسلام، که به تمدن، پیشرفت و توسعه اعتقادی ندارد، بود و تلاش می‌کرد مسلمانان را مانند گروه‌های تروریستیِ خونریز، قاتل و هوس‌باز نشان دهد.

هدف آمریکا و غرب از ایجاد داعش، البغدادی و الزرقاوی، ایجاد هرج و مرج و فتنه‌افروزی و درگیری‌های طایفه‌ای در سوریه و عراق بود تا این دو کشور و ملت‌های مسلمان‌شان را نابود کند و آنها را در خدمت منافع رژیم صهیونیستی قرار دهد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها