حماس از حمایت یمن از ملت فلسطین قدردانی کرد

حماس از حمایت یمن از ملت فلسطین قدردانی کرد
چهارشنبه 19 خرداد 1400 - 04:50

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای از حمایت مردم یمن از مردم فلسطین در تمام مراحل مبارزه قدردانی کرد.

العالم-فلسطین اشغالی

در بیانیه حماس آمده است: تازه‌ترین نمونه حمایت از ملت فلسطین و ایستادن صادقانه در کنار ما در نبرد سیف القدس، قشرها و طیف‌های مختلف ملت یمن در داخل و خارج از این کشور بود و ما نیز بر ایستادن در کنار ملت برادر یمن تأکید می‌کنیم.

این جنبش مقاومت فلسطینی افزود "وحدت ملل عرب و مسلمان و ایستادن آنها در یک صف در کنار ملت فلسطین و نیروهای مقاومت که در جنگ سیف‌القدس آشکار شد، ضرورت تلاش برای تقویت این وحدت به منظور حفظ منافع عالی ملت اسلامی و آرمان ملت فلسطین را می‌طلبد".

در این بیانیه تصریح شده است: جنبش حماس نیز بر حمایت خود از ملت برادر یمن تأکید دارد و برای این کشور و ملت عزیز آن آرزوی خیر و پایان یافتن جنگ، اتحاد، امنیت و شکوفایی دارد.

قدردانی حماس از یمن پس از آن صورت می‌گیرد که استان صعده در شمال غرب یمن روز جمعه گذشته صحنه تظاهرات گسترده‌ علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی بود و در آن یمنی ها اعلام کردند: ما بخشی از معادله‌ای هستیم که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در باره آن تصریح کرد "هرگونه تهدید علیه قدس به معنای جنگ منطقه‌ای است".

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها