شهادت جوان شیعه زندانی در بحرین

شهادت جوان شیعه زندانی در بحرین
چهارشنبه 19 خرداد 1400 - 11:16

حسین برکات از زندانیان سیاسی انقلاب بحرین ساعتی پیش به شهادت رسید.

العالم - بحرین

در پی شیوع وسیع کرونا در زندانهای بحرین تا کنون حداقل ۲۲۰ زندانی سیاسی به کرونا مبتلا شده اند که برکات یکی از آنها بود که با وخامت اوضاع سلامتش و عفونت شدید ریه و کمبود اکسیژن به کما رفته بود اما با این وجود مسوولان وزارت کشور و زندان "جو" وی را حتی بطور موقت آزاد نکرده و خانواده اش را نیز در بی خبری نگه داشته بودند.

بحرینی ها از دیروز برای سلامت وی دست بدعا شده بودند که صبح امروز همسر شهید طی تماسی تلفنی از بیمارستان، از شهادت وی با خبر شد.

گفتنی است بتازگی زندانی سیاسی دیگری بنام عباس مال الله در اثر سهل انگاری عمدی و عدم رسیدگی بهداشتی در زندان "جو" بحرین به شهادت رسیده بود.

بحرین طی ماه های گذشته وارد وضعیت قرمز شیوع کرونا شده است و انواع جهش یافته کرونا نیز در بحرین به ثبت رسیده اند. افزایش تعداد قربانیان کرونا، شیوع آن در زندانها و تعامل غیر انسانی با زندانیان موجبات نگرانی بیش از پیش مردم، فعالان حقوق بشری و سازمانهای بین المللی را نسبت به وضعیت زندانیان سیاسی در بحرین فراهم آورده است و خواستار آزادی فوری و بی قیید و شرط آنان شده اند.

آیت الله شیخ عیسی قاسم پیش از این به حکومت بحرین هشدار داده بود که قبل از آنکه نعش زندانیان از زندانها خارج شود فرزندان ملت را آزاد کنند و این فاجعه انسانی در زندانها را متوقف سازند که تبعات آن سنگین خواهد بود.

بحرینی ها طی چندین ماه گذشته بطور روزانه به خیابانها آمده و در تظاهرات هایی خواطتار آزادی فرزندانسان شدند که تا کنون حکومت بحرین تمامی درخواست های داخلی و بین المللی را بی پاسخ گذاشته است.

پربیننده ترین خبرها