اعتراض گسترده بحرینی ها به سفارت آمریکا؛ "کشور ما جای انحراف اخلاقی نیست"

اعتراض گسترده بحرینی ها به سفارت آمریکا؛
شنبه 15 خرداد 1400 - 13:49

سفارت آمریکا در منامه با برافراشتن پرچم "همجنس گرایان" بر فراز ساختمان این سفارت خشم ملت بحرین را برانگیخته است.

العالم - داغ های مجازی

کاربران شبکه های اجتماعی در بحرین این اقدام سفارت آمریکا را بی احترامی به افکار و عقاید و ارزش های ملت و ادیان آسمانی دانستند و گفتند که این حرکت، گویای نیت های پنهان این کشور استعمارگر است که می خواهد بذر انحراف و فساد اخلاقی را در جامعه بحرین بکارد.

سفارت آمریکا در بحرین با انتشار عکسی از پرچم آمریکا در کنار پرچم همجنس گرایان روی ساختمان سفارت نوشت: "سفارت آمریکا در منامه امروز با افتخار پرچم همجنس گرایان را برافراشت." و افزود: "به زودی مراکز دیپلماتیک آمریکا در سایر کشورها با افتخار این پرچم رنگین کمانی را به نشانه دفاع از حقوق همه انسان ها برخواهد افراشت".

این حرکت، واکنش های گسترده ای را در محافل سیاسی، مذهبی، پارلمانی و مردمی به دنبال داشته است. ائتلاف انقلاب 14 فوریه بحرین این حرکت را بی حرمتی به ادیان آسمانی و تحریک احساسات ملت مسلمان بحرین دانست و با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که آمریکا همواره با در پیش گرفتن سیاست های تحقیرآمیز، با ملت های دیگر با تکبر برخورد کرده است و این سیاست ها، پیامدهای منفی برای این کشور به دنبال خواهد داشت اقدام اخیر این کشور به برافراشتن پرچم "همجنس گرایان" در کانون هویت عربی و اسلامی یعنی منامه، صرفا تحریک احساسات مردم و بی حرمتی به ارزشهای والای اسلام و دیگر ادیان آسمانی است وبه وضوح حکایت از نیت های پنهانی این کشور برای کاشتن بذر انحرافات اخلاقی در جامعه ما دارد.

این بیانیه در پایان آورده است: ملت بحرین این اقدام را محکوم کرده و آن را بی حرمتی به دین و اخلاق والای انسانی می داند؛ دولت بایدن باید دست از این اقدامات وقیحانه بردارد و از ملت بحرین عذرخواهی کند. این ملت اجازه نمی دهد کشورش تبدیل به عرصه جولان منحرفان شود و اجازه نمی دهد که کسی به حاکمیت ملی و ارزشها و اصول اخلاقی و مذهبی اش اهانت کند.

بیش از 38 تن از علمای مذهبی بحرین از این بیانیه حمایت کرده اند و این اقدام توهین آمیز آمریکا را، دهان کجی به مبانی مذهبی و اخلاقی و ارزشهای اجتماعی بحرین دانسته اند.

عبد الرزاق حطاب، نماینده پارلمان بحرین این اقدام سفارت آمریکا را اقدامی غیر اخلاقی و خلاف شئونات مذهبی و دیپلماتیک و اجتماعی و اهانت به اصول و ارزشهای والای اخلاقی دانسته است.

کمپین پارلمانی عرب هم اقدام سفارت آمریکا در بحرین را، حرکتی زشت و ننگین و خلاف اصول اخلاقی و مذهبی در همه ادیان دانست.

شهروندان و خارجی های مقیم بحرین هم این حرکت را به شدت محکوم کرده و با انتشار توییت هایی این کار را اشتباهی بزرگ و خلاف فطرت انسانی دانسته و بر ضرورت احترام به احساسات شهروندان و پیروان همه ادیان تأکید کردند.

دکتر سید هاشم موسوی با انتشار توییتی اعلام کرد: "آیا می توان پذیرفت که یک سفارت در کشوری اسلامی پرچم همجنس گرایان را برافرازد. این چه اهانتی به عقاید مسلمانان است."

کاربر دیگری به نام باقر المحمدی هم نوشت: پرچم همجنس گرایان در زمان زمامداری آل خلیفه در بحرین برافراشته شد. سفارت آمریکا در منامه با بدعتی عجیب پرچم همجنس گرایان را در بحرین برافراشت. تعجبی هم نیست که آل خلیفه در قبال این حرکت ساکت و منفعل باشند. این رژیم مشتاق سازش با رژیم صهیونیستی بود و هیچ حرکتی هم در مقابل تجاوز اخیر این رژیم انجام نداد.

این وضعیت رژیم های مزدور و مرتجعی است که خواسته اند خود و ملتشان ابزار دست استکبار جهانی و دشمن امت عربی و اسلامی و حتی انسانیت باشند. آنها تن به سازش و خفت دادند اما این ملت ها هستند که حرف آخر را می زنند. حتی اگر زمان به درازا بکشد همه خائنان را مجازات می کنند.

پربیننده ترین خبرها