تب پرداخت یارانه نقدی به روسیه رسید/ پیشنهاد مجلس روسیه برای پرداخت سالانه ۱۳۵ دلار به هر شهروند

تب پرداخت یارانه نقدی به روسیه رسید/ پیشنهاد مجلس روسیه برای پرداخت سالانه ۱۳۵ دلار به هر شهروند
چهارشنبه 19 خرداد 1400 - 12:11

دومای دولتی روسیه پیشنهاد کرده است که سالانه به حساب هر شهروند روس مبلغ ۱۰ هزار روبل (۱۳۵ دلار) بدون هر گونه قید و شرط پرداخت شود.

العالم ـ اروپا

اگر چه دنیا نسبت به چندین قرن پیش بسیار ثروتمندتر شده است اما گاهی ثروت در جایی توزیع نمی شود که بیشترین تاثیر را داشته باشد، به همین خاطر برخی افراد خیلی ثروتمند و برخی دیگر هم خیلی فقیر هستند. لذا بعضی از کشورها در صدد رفع این مشکل با پرداخت پول نقد رایگان (یارانه) و توزیع ثروت از راه های مستقیم برآمده اند.

هند، لهستان، عربستان، امارات، ژاپن، آمریکا، فرانسه، میانمار، شیلی، نیوزیلند، ایرلند، جزیره موریتیوس، کانادا و ایران در زمره کشورهای هستند که پول خود را در بین مردم توزیع می کنند.

حالا به نظر می رسد که روسیه نیز در صدد ورود به این وادی است.

به گزارش روزنامه ایزوستیا، برای پرداخت بی قید و شرط ۱۰ هزار روبل به هر شهروند روس، یک فراکسیون مجلس روسیه به دولت پیشنهاد داده است سالانه ۱۸ تریلیون روبل به این موضوع اختصاص یابد. این پیشنهاد قرار است از سوی دیمیتری مدودف نایب رئیس شورای امنیت روسیه بررسی شود.

درآمد اساسی بدون قید و شرط یک مفهوم اجتماعی است که شامل پرداخت منظم مقدار مشخصی پول (یارانه) به هر یک از اعضای جامعه روسیه است. وجوه بدون در نظر گرفتن سطح درآمد و بدون نیاز به اتمام کار به همه واریز می شود.

برخی در روسیه معتقدند که چنین هزینه هایی هنوز به دلیل محدودیت بودجه قابل تحقق نیست. اما الکسی کودرین، رئیس اتاق حساب های روسیه، طی سخنرانی خود در مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ گفت که پرداخت یک درآمد پایه بی قید و شرط برای همه شهروندان در آینده امکان پذیر است.

به گزارش ایرنا، به ابتکار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، خانواده های دارای فرزند قبلاً چندین بار در زمان شیوع ویروس کرونا، پول نقد دریافت کرده اند.

روسیه ۱۴۶ میلیون نفر جمعیت دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها