با پافشاری نتانیاهو؛ «راهپیمایی پرچم» در قدس به سه‌شنبه موکول شد

با پافشاری نتانیاهو؛ «راهپیمایی پرچم» در قدس به سه‌شنبه موکول شد
چهارشنبه 19 خرداد 1400 - 12:11

با وجود هشدار مقاومت فلسطین، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی، برگزاری «راهپیمایی پرچم» صهیونیست‌های تندرو در قدس اشغالی را به روز سه‌شنبه آینده موکول کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

پس از آن‌که با هشدارهای مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت این کشور در خصوص برگزاری «راهپیمایی پرچم» در قدس اشغالی، پلیس رژیم صهیونیستی راهپیمایی را که قرار بود فردا (پنج‌شنبه - ۱۰ ژوئن) در قدس اشغالی را لغو کرد، کابینه کوچک امنیتی رژیم صهیونیستی (شامل شورای سیاسی و امنیتی وزیران)، عصر دیروز (سه‌شنبه - ۸ ژوئن)، در این‌باره جلسه تشکیل داد.

شبکه عبری «کان» در این‌باره اعلام کرد که کابینه کوچ امنیتی رژیم صهیونیستی با برگزاری «راهپیمایی پرچم» در روز سه‌شنبه آینده موافقت کرده و توافق درباره مسیر آن، با هماهنگی شهرک‌نشینان مسئول سازمان‌دهی این راهپیمای و پلیس اسرائیل صورت خواهد گرفت.

در بیانیه این کابینه صهیونیستی آمده است: «نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو دستیابی به یک اجماع گسترده در خصوص برگزاری راهپیمایی پرچم را مهم می‌داند».

به نوشته پایگاه خبری «عربی ۲۱»، نتانیاهو بر برگزاری این راهپیمایی با وجود کلیه هشدارهای امنیتی در خصوص پیامدهای آن و احتمال بحرانی شدن اوضاع امنیتی، در سایه هشدار گروه‌های مقاومت فلسطینی، پافشاری می‌کند.

با وجود عدم موافقت پلیس اسرائیل با راهپیمایی پرچم در روز پنج‌شنبه آینده، اعضای کنست از حزب «لیکود» و «صهیونیستم مذهبی» تصمیم گرفته بودند که هدایت این راهپیمایی را در روز مقرر برعهده گیرند.

«القدس العربی» نیز نوشت: پس از نشست روز گذشته دولت نتانیاهو، دفتر نخست‌وزیری این رژیم طی بیانیه‌ای از موافقت با امکان برگزاری این راهپیمایی تحریک‌آمیز در هفته آینده در صورت توافق سازمان‌دهندگان آن با پلیس خبر داد و اعلام کرد که مساله اساسی شیوه برگزاری این راهپیمایی است.

در این بیانیه آمده است: راهپیمایی پرچم در روز سه‌شنبه آینده (۱۵ ژوئن) طبق برنامه مورد توافق میان پلیس و سازمان‌دهندگان این راهپیمایی برگزار خواهد شد.

این در حالی است که «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» وزیر جنگ آن با برگزاری این راهپیمایی در شرایط کنونی به شدت مخالفند.

گروه‌های شهرک‌نشینی و راست‌گرای افراطی، از صهیونیست‌ها دعوت کرده‌اند که در راهپیمایی تحریک آمیز موسوم به راهپیمایی پرچم‌ در روز پنج‌شنبه آتی در شهر قدس اشغالی شرکت کنند. اقدامی که قرار بود دهم ماه گذشته همزمان با اشغال قدس شرقی در سال ۱۹۶۷ (به تقویم عبری) برگزار شود اما در پی تنش‌های شدید در این شهر و سپس جنگ اخیر غزه و فشارهای مردمی و بین‌المللی لغو شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها