رژیم صهیونیستی برای یک مقام ارشد جهاد حکم بازداشت اداری صادر کرد

رژیم صهیونیستی برای یک مقام ارشد جهاد حکم بازداشت اداری صادر کرد
چهارشنبه 19 خرداد 1400 - 18:09

رژیم صهیونیستی برای یک مقام ارشد حماس که در زندان این رژیم در اعتصاب غذا به سر می‌برد، حکم بازداشت اداری صادر کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

مقامات رژیم صهیونیستی برای «خضر عدنان» از مقامات ارشد جنبش جهاد اسلامی که در اسارت این رژیم است، حکم بازداشت اداری صادر کردند.

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، بازداشت اداری یک نوع بازداشت‌ ظالمانه فلسطینیان به دست رژیم صهیونیستی است که در آن یک فرد را بدون تفهیم اتهام و محاکمه برای مدت نامعلومی، زندانی می‌کنند.

مرکز «نادی الاسیر» فلسطین اعلام کرد که خضر عدنان ۴۳ ساله اهل شهرک عرابه در جنوب جنین در کرانه باختری به یک ماه بازداشت اداری محکوم شده است.

عدنان از یازده روز پیش در اعتراض به بازداشت خود در اعتصاب غذا به سر می‌برد و مدت حکم صادر شده علیه او نیز از تاریخ بازداشت او آغاز می‌شود و در ۲۹ ژوئن به پایان می‌رسد.

عدنان اهل شهرک عرابه استان جنین در سی ام ماه مه گذشته در پست ایست و بازرسی نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری بازداشت شد.

او در سال ۲۰۱۲ نیز ۶۶ روز در زندان های رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرد و توانست حکم آزادی خود را از دادگاه رژیم صهیونیستی بگیرد.

عدنان در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ نیز به ترتیب ۵۲ و ۵۹ روز در اعتراض به بازداشت اداری خود اعتصاب غذا کرد.

به گفته نهادهای مربوط به امور اسرا، رژیم صهیونیستی ۴۴۰۰ فلسطینی از جمله ۳۹ زن و ۱۵۵ کودک را در اسارت خود دارد و برای ۵۰۰ نفر از این زندانیان حکم بازداشت اداری صادر شده است.

پربیننده ترین خبرها