واکنش فعالان بحرینی به شهادت "حسین برکات" در زندان‌های آل خلیفه

واکنش فعالان بحرینی به شهادت
چهارشنبه 19 خرداد 1400 - 19:31

در پی شهادت "حسین برکات" زندانی سیاسی بحرینی که به کرونا مبتلا شده بود، کاربران بحرینی در شبکه‌های اجتماعی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت بهداشتی بازداشتگاه‌های آل خلیفه در شرایط کرونایی، خواستار آزادی زندانیان و فعالان سیاسی و حقوقی شده‌اند.

العالم- داغ‌های مجازی

به گزارش العالم، به گفته فعالان حقوق بشری بحرین تاکنون حداقل 240 مورد از ابتلا به کرونا در زندان مرکزی بحرین موسوم به "جو" و بازداشتگاه "حوض الجاف" به ثبت رسیده است. عدم رسیدگی بهداشتی مناسب به زندانیان، ادامه بدرفتاری، شکنجه و تعامل غیر انسانی با آنها در زندان‌ها موج جدیدی از نگرانی و وحشت را در میان خانواده‌های زندانیان ایجاد کرده است.

کاربران در شبکه‌های اجتماعی هشتگ‌هایی از جمله (#زندانیان بحرین را نجات دهید- #زندانیان بحرین را آزاد کنید- #شهید حسین برکات) ایجاد کرده‌اند که بسیاری از آنها در بحرین ترند شده است.

کاربران از طریق این هشتگ‌ها، خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط تمامی زندانیان شده و بر ضرورت دفاع از این زندانیان تأکید کرده‌اند.

آنها اعلام کرده‌اند که به دلیل شیوع ایپدمی کرونا و وخامت اوضاع بهداشتی در زندان‌های پرجمعیت بحرینی که فاقد مراقبت‌های بهداشتی هستند، خطر واقعی امنیت زندانیان را تهدید می‌کند و مقام‌های بحرین مسئول جان این زندانیان هستند.

حساب کاربری "الوافون بالعهد" در شبکه اجتماعی توییتر نوشته است: "مبتلا شدن زندانیان به کرونا و شیوع کرونا در میان آنها فقط از طریق زندانبانان و در شرایط وخیم زندان ممکن می‌شود. آنها از دنیای خارج دور شده‌اند و هیچ‌گونه تماسی با دنیای خارج از زندان ندارند."

حساب کاربری "غربة وطن" در توییتی نوشته است: "ما نمی‌خواهیم تابوت‌های بیشتری تحویل بگیریم که هر روز به دلیل ابتلا به کرونا، عین آب خوردن از میان ما می‌روند. #زندانیان بحرین را آزاد کنید."

"علی مهنا" نیز نوشته است: "به آنها هزاران بار گفتیم که# زندانیان را آزاد کنید، قبل از اینکه تابوت‌های‌شان از آنجا خارج شود. شما مسئول هستید و هیچ عذری از شما پذیرفتنی نیست."

بحرین طی دو ماه گذشته هر روز صحنه ده‌ها تظاهرات اعتراض‌آمیز برای آزادی زندانیان بوده که طی چندین سال گذشته بی سابقه بوده است. به گفته جمعیت الوفاق، از آغاز انقلاب بحرین در فوریه سال 2011 تاکنون زندان‌های بحرین شاهد بیش از 18000 زندانی سیاسی بوده است و هم اکنون بیش از 2000 زندانی سیاسی در این زندان‌ها به سر می‌برند. اگر توسط آنها کرونا منتقل نشده، پس منبع آن کجاست؟ ما بارها گفته‌ایم که این وضعیت استثنایی قابل کنترل نیست و نمی‌خواهیم تابوت بعدی را ببینیم. #زندانیان را آزاد کنید."

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها