اظهارات تحریک‌آمیز وزیر اماراتی علیه حماس و حزب‌الله.. فرزندان زاید به ناکجاآباد می‌روند

اظهارات تحریک‌آمیز وزیر اماراتی علیه حماس و حزب‌الله.. فرزندان زاید به ناکجاآباد می‌روند
چهارشنبه 19 خرداد 1400 - 21:19

وزیر خارجه امارات طی سخنانی در مراسم افتتاح دفتر کمیته یهودی- آمریکایی در ابوظبی، علیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین( حماس) و حزب‌الله لبنان سخن راند و مدعی شد که جامعه جهانی علیه این دو جنبش اقداماتی اتخاذ نمی‌کند.

العالم- درگوشی

"عبدالله بن زاید" طی این سخنان، از کشورهایی انتقاد کرد که شاخه نظامی جنبش حماس را در فهرست تروریسم درج، ولی شاخه سیاسی‌اش را از این قاعده استثنا کرده‌اند. او گفت: "سوالی که ما به درستی از خود نمی‌پرسیم این است که ما در زمینه مقابله با افراط‌‌گرایی در سر تا سر جهان، تا چه اندازه اقدام کرده‌ایم؟"

در مقابل این تحریک علنیِ بن‌زاید علیه مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین، می‌بینیم که این وزیر اماراتی در برابر صهیونیست‌ها تسلیم می‌شود و خطاب به حاضران در مراسم افتتاح دفتر کمیته یهودی- آمریکایی می‌گوید: "از حضور شما در امارات بسیار خرسند هستیم و حضور شما در امارات بخشی از تغییر مفاهیم است. ما باید با یکدیگر سازش کنیم تا به شکوفایی برسیم. تلاش‌های جهانی برای مقابله با افراط گرایی و افکار افراطی مناسب نبوده است."

موضوع قابل توجه این است که بن‌زاید در سخنرانی خود تأکید کرد که تلاش می‌کند به عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی ماهیت "مردمی" نیز بدهد. او گفت: "اجازه دهیم ما به تشویق ملت‌های هر دو کشور ادامه دهیم؛ زیرا این تنها راهی است که می‌توانیم به اسرائیلی‌ها و فلسطینیان ثابت کنیم که این راهی است که با پیشبرد آن، می‌توانیم همگی در کنار هم زندگی کنیم."!!

این بن‌زاید که تلاش می‌کند که روابط کشورش با رژیم صهیونیستی را توجیه و برای عادی‌سازی تبلیغ کند و "همزیستی اسرائیلی‌ها و اماراتی‌ها را بهترین مدلی قرار دهد که اسرائیلی‌ها و فلسطینیان از آن الگوبرداری کنند"، گویا فراموش کرده و یا خود را به فراموشی زده است که این رژیمِ جنایتکارِ نژادپرست و غاصب شبانه‌روز و با تمام ابزارها و شیوه‌های تروریستی تلاش می‌کند فلسطینیانِ ساکن قدس را از خانه‌های‌شان آواره و این شهر اشغالی را یهودی‌سازی کند و اگر موشک‌های مقاومت اسلامی و حماس- که بن‌زاید آنها را تروریست می‌خواند و علیه آنها تحریک می‌کند- نبود، قرار بود محله "شیخ جراح" و "سلوان" در قدس را نیز تخلیه کند.

در سایه سیاست‌های ناهنجار فرزندان زاید به‌ویژه بعد از ورود آنها به ائتلاف استراتژیک با رژیم اسرائیل و ایجاد جای پایی برای صهیونیست‌ها در امارات، بسیاری از ناظران می‌گویند که اخبار مربوط به روابط میان فرزندان زاید و صهیونیست‌ها از امروز دیگر نیازی به تحلیل و شرح ندارد؛ زیرا خیانت توجیه‌پذیر و قابل شرح نیست و کسی که با شیطان عهد ببندد هرگز نصیحت‌پذیر نخواهد بود.

پربیننده ترین خبرها