تحریم چند شخص و نهاد از سوی آمریکا با ادعای ارتباط با نیروی قدس سپاه

تحریم چند شخص و نهاد از سوی آمریکا با ادعای ارتباط با نیروی قدس سپاه
پنج‌شنبه 20 خرداد 1400 - 21:39

وزارت خزانه داری آمریکا، یک شبکه متشکل از چند فرد و نهاد را به اتهام به اصطلاح کمک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و جنبش انصارالله یمن تحریم کرد.

العالم - آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه پنجشنبه چندین شخص و نهاد را به بهانه نقش‌آفرینی در تأمین مالی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه انصارالله یمن در فهرست تحریم قرار داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این نهاد آمریکایی شبکه‌ای که به تأمین مالی نیروی قدس سپاه و حوثی‌های یمن (انصارالله یمن) کمک می‌کردند را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

خزانه‌داری آمریکا مدعی شده این شبکه تحت رهبری «سعید الجمال»، ده‌ها میلیون دلار درآمد از محل فروش کالاهایی از جمله سوخت ایران کسب می‌کند که بخش عمده آن از طریق شبکه‌ای از گروه‌های واسطه‌ای و صرافی‌های چند کشور به دست حوثی‌های یمن می‌رسد.

این اقدام با استناد به فرمان اجرایی «۱۳۲۲۴» انجام شده است. نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به موجب همین فرمان سال ۲۰۰۷ در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته است.

خزانه‌داری آمریکا در بیانیه روز پنجشنبه مدعی شده از زمان آغاز جنگ در یمن نیروهای انصارالله به کمک‌های نیروی قدس سپاه متکی بوده‌اند.

پربیننده ترین خبرها