خشم کاربران مصری از حکومت السیسی و وعده های بی سرانجام

خشم کاربران مصری از حکومت السیسی و وعده های بی سرانجام
جمعه 21 خرداد 1400 - 20:14

هشتگ "هفت سال خشکسالی" به مناسبت گذشت 7 سال از حکومت عبدالفتاح السیسی در مصر منتشر شد.

العالم داغهای مجازی

السیسی از ژوئن 2014 پس از سرنگونی محمد مرسی رئیس جمهوری فقید،ریاست جمهوری مصر را بر عهده دارد و رسانه های دولتی تلاش دارند این 7 سال گذشته را 7 سال خشکسالی توصیف کنند که با انتقال به دوران جدید، رفاه را به دنبال خواهد داشت اصطلاحی که اخیرا به شکلی گسترده در حال استفاده است.

دولت مصر به دو برابر شدن تورم طی این سالها و وضع مالیاتهای سنگین اعتراف کرده است.این در حالی است که مصری ها را در آینده ای نزدیک به زندگی بهتری وعده می دهد که پس از هفت سال خشکسالی در انتظار آنان است.

فعالان پایگاههای اجتماعی هشتگ "هفت سال خشکسالی" را منتشر کرده و از دشواریها و سختی های معیشتی کنونی مردم مصر سخن گفته و به خاطر شرایط موجود از رئیس جمهور مصر به ویژه به علت پیچیده شدن بحران سد النهضه و تهدید زندگی میلیون ها مصری به بی آبی، انتقاد کردند.

این فعالان در ثبت هرگونه دستاورد تردید کرده و به مشکلات روزافزون ایجادشده طی 7 سال حکومت السیسی از فروش تیران و صنافیر و چاههای گاز گرفته تا کاهش ارزش پول کشور و تحمیل مالیات های سنگین و کوتاهی در حق آب نیل اشاره کردند.

احمد بن ضلیعان البلوی یکی از کاربران توییتر نوشت: در دوره اش تیران و صنافیر از دست رفت و مردم با مالیات ها فقیر شدند و یارانه حذف شد. در حق رود نیل هم کوتاهی شد در حالی که هنوز عده ای وی را تایید می کنند. اینها در هر زمان و مکان خائن هستند.

کاربر دیگری نوشت : هنگام نوشتن این توییت بهای برق دو برابر شده و فعالیت شرکت های کوچک متوقف و آمار افرادی که به دلیل مشکلات معیشتی خودکشی کرده اند افزایش یافته است.

پربیننده ترین خبرها