در دیدار رئیس جمهور تونس با السیسی مطرح شد؛

تاکید تونس بر مخالفت با تعرض به امنیت آبی مصر

تاکید تونس بر مخالفت با تعرض به امنیت آبی مصر
شنبه 21 فروردين 1400 - 18:03

رئیس جمهوری تونس بر مخالفت خود با هرگونه تعرض به امنیت آبی مصر تاکید کرد.

العالم - تونس

به گزارش العالم، در پی افزایش تنش ها درخصوص موضوع سد النهضه، "قیس سعید" رئیس جمهوری تونس ، امروز شنبه در نشست مشترک مطبوعاتی با "عبدالفتاح السیسی" همتای مصری خود در قاهره، مخالفت خود را با تعرض به امنیت آبی مصر اعلام و تاکید کرد موضع مصر در قبال آب ها در هر محفل بین المللی، همان موضع تونس است.

قیس و السیسی امروز قبل از برگزاری نشست مطبوعاتی با یکدیگر در قاهره مذاکره کردند.

رئیس جمهوری تونس با بیان اینکه در دیدارهای خود در قاهره ، درباره موضوع لیبی گفت گو کرده است، ابراز امیدواری کرد که لیبی در مسیر درست حرکت کند.

وی گفت که تونس و مصر در مخالفت با تجزیه لیبی با یکدیگر اتفاق نظر دارند.

از سوی دیگر، "عبدالفتاح السیسی" رئیس جمهوری مصر نیز با بیان اینکه قاهره و تونس روابط تاریخی عمیق دارند، خواهان قطع منابع حمایت از گروه های تروریستی شد و بر لزوم مبارزه برای تقویت راه های مبارزه با تروریسم با همه جوانب آن تاکید کرد.

"بسام راضی" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر در بیانیه ای اعلام کرد : السیسی و سعید در این گفتگوها به برخی از مسائل منطقه ای مورد توجه دو طرف از جمله سد النهضه پرداختند.

راضی افزود: رئیس جمهوری تونس، از تلاش های مصر برای دستیابی به توافق عادلانه و فراگیر درباره اصول پرکردن و راه اندازی سد برای حفظ حقوق آبی تاریخی خود از آب های نیل قدردانی کرد.

به گفته سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر ، السیسی از سطح مطلوب روابط دوجانبه با تونس ابراز خرسندی کرد و گفت که قاهره در تلاش برای تقویت همکاری های دوجانبه درزمینه های مختلف به ویژه اقتصادی و افزایش میزان مبادلات تجاری و افزایش سرمایه گذاری های دوجانبه است.

پربیننده ترین خبرها