ترور یک خانواده مسلمان در کانادا/ هزاران تظاهرکننده خشمگین به خیابان‌ها آمدند

ترور یک خانواده مسلمان در کانادا/ هزاران تظاهرکننده خشمگین به خیابان‌ها آمدند
شنبه 22 خرداد 1400 - 12:07

هزاران تظاهرکننده در کانادا در واکنش به ترور یک خانواده مسلمان در انتاریو با حضور در خیابان های این استان خشم خود را از این اقدام ابراز و به ادای احترام به جامعه مسلمان کانادا مبادرت کردند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش روز شنبه خبرگزاری رویترز، روز جمعه (دیروز) هزاران نفر در حمایت از یک خانواده مسلمان کانادایی که یکشنبه گذشته توسط راننده کامیونی هدف حمله تروریستی قرار گرفته و کشته شدند به خیابان ها آمدند.

چهار قربانی این حادثه تروریستی هنگامی که برای یک پیاده روی عصرگاهی در نزدیکی خانه خود بیرون بودند، توسط «ناتانیل ولتمن» ۲۰ ساله کشته شدند.

رویترز در ادامه نوشت: این تظاهرات از شهر لندن در جنوب غربی انتاریو و محل کشته شدن این خانواده به مسافت ۷ کیلومتر (۴.۴ مایل) تا یک مسجد یعنی جایی که پلیس ولتمن را دستگیر کرد به طول انجامید.

جمعی از تظاهرکنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: "نفرت اینجا جایی ندارد". رویدادهایی مشابه در شهرهای دیگر انتاریو، پرجمعیت ترین استان کانادا برگزار شد.

«عبدالله الجراد» دانشجوی ۱۹ ساله شرکت کننده در این راهپیمایی گفت: «بهترین قسمت این تظاهرات فقط شمار افراد شرکت کننده نبود، بلکه گوناگونی نژادی بود که از هر جامعه لندن گرد هم آمدند».

این حمله خشم سراسری را در کانادا برانگیخت و همزمان سیاستمداران از همه احزاب آن را محکوم کرده و خواستار اقدام برای جلوگیری از جرایم نفرت پراکن و اسلام هراسی شدند.

ولتمن روز پنجشنبه در دادگاه حضور کوتاهی داشت و روز دوشنبه باردیگر دادگاهی برای وی تشکیل می شود. وی با چهار اتهام قتل درجه اول و تلاش برای قتل نفر پنجم روبرو است. از این خانواده پنج نفری یک پسر ۹ ساله زنده مانده است.

به گزارش ایرنا، «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا این قتل ها را "حمله تروریستی" خوانده و وعده سرکوب گروه های راست افراطی و نفرت پراکن را داده است.

پیش از تظاهرات دیروز، چهارشنبه هفته گذشته هم هزاران نفر از مردم انتاریو کانادا در مقابل مسجدی در جنوب این پرجمعیت ترین استان کانادا برای ادای احترام به این خانواده مسلمان گردهم آمدند و با جامعه مسلمان این کشور اعلام همبستگی کردند.

پربیننده ترین خبرها