کوربین: جهان در ماجرای غزه با بحران حقوق بشر مواجه است

کوربین: جهان در ماجرای غزه با بحران حقوق بشر مواجه است
شنبه 22 خرداد 1400 - 22:50

رهبر سابق حزب کارگر انگلیس خطاب به سران کشورهای صنعتی که برای شرکت در گروه ۷ به این کشور سفر کرده‌اند هشدار داد که جهان در ماجرای جنایات صهیونیست‌ها در غزه با بحران حقوق بشر مواجه است.

العالم ـ اروپا

جرمی کوربین رهبر سابق حزب کارگر انگلیس، روز شنبه در تظاهرات ضد صهیونیستی لندن با ایراد سخنانی در جمع مخالفان رژیم اشغالگر صهیونیست که فریاد مرگ بر اسرائیل و زنده‌باد فلسطین سرمی‌دادند از رهبران گروه هفت خواست تا از ملت مظلوم فلسطین حمایت و از حق آنها برای بازگشت به موطن خود حمایت کنند.

اجلاس سران هفت کشور صنعتی برتر جهان دیروز (جمعه) با حضور نخست‌وزیران و روسای جمهوری گروه هفت (انگلیس، ایالات متحده آمریکا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، کانادا و ژاپن) به عنوان اعضای اصلی و شمار دیگری از رهبران کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله استرالیا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و روسای کمیسیون و شورای اروپا در انگلیس آغاز به کار کرد.

در این نشست سه روزه که در دهکده ساحلی "کورنوال" جریان دارد دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس سازمان بهداشت جهانی هم حضور دارند.

رهبر سابق حزب کارگر انگلیس که از مخالفان سرسخت رژیم صهیونیستی بشمار می‌رود تصریح کرد که سران اجلاس گروه هفت باید عمق مشکلات ملت فلسطین را درک کنند؛ «ما هم اینجا جمع شده‌ایم چون در حمایت از ملت فلسطین متحد هستیم.»

وی با بیان اینکه جهان با یک بحران حقوق بشری روبروست از رهبران گروه هفت خواست تا از حمایت تسلیحاتی رژیم آپارتاید اسرائیل دست برداشته و در عوض از آنهایی حمایت کنند که برای دفاع از حق خود قیام کرده تا به نقض حقوق بشر پایان دهند.

این نماینده پارلمان انگلیس عنوان کرد که هواداران فلسطین خواستار پایان اشغالگری کرانه باختری و توقف محاصره غزه هستند. او با بیان اینکه افتخار می‌کند دو سال پیش شناسایی فلسطین به عنوان یک کشور مستقل را در وعده انتخاباتی حزب کارگر در نظر گرفته بود افزود: «ما باید برای آزادی مردم فلسطین کنار یکدیگر باشیم».

هزاران نفر از هواداران مردم فلسطین امروز در حالی که نگاه جهان به اجلاس سران گروه هفت در انگلیس دوخته شده است، مقابل دفتر نخست وزیری در قلب لندن تجمع کرده و ضمن حمایت از ملت مظلوم فلسطین، جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی را محکوم کردند.

اقشار مختلف مردم انگلیس از جمله فعالان مدنی، گروه‌های مدافع حقوق بشر و ضدجنگ، شعار مرگ بر اسرائیل سرداده و از انتفاضه فلسطین حمایت کردند. آنها همچنین با حمل پلاکاردهایی از رهبران گروه هفت خواستند که دست از حمایت رژیم آپارتاید صهیونیستی، به ویژه پس از حملات اخیر غزه بکشند.

به گزارش ایرنا، نظامیان اشغالگر صهیونیست ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را آغاز کردند که بر اثر آن، ۲۳۰ تن از جمله ۶۵ کودک، ۳۹ زن و ۱۷سالمند شهید و یک هزار و ۷۱۹ تن زخمی شدند.

اقدامات رژیم صهیونیستی برای تخریب و اشغال محله شیخ جراح در بخش شرقی قدس اشغال شده، موجب آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه این درگیری‌ها منجر به اعتراضات جهانی به جنایات صهیونیست‌ها شد. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کرده است.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، ۳۰ اردیبهشت ماه در یک نشست سه ساعته به صورت اجماع با آتش بس موافقت کرد؛ این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه ۳۱ اردیبهشت، میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

با این حال اعضای گروه «مقاومت در برابر گروه هفت: عدالت برای فلسطین» می‌گویند که حملات غزه موقتاً متوقف شده اما رفتار تبعیض‌آمیز و سازمان‌یافته رژیم اسرائیل علیه ملت فلسطین که منجر به جنایات یک رژیم آپارتاید تحت قوانین بین‌المللی شده است ادامه دارد.

آنها با صدور بیانیه‌ای تصریح کردند: مردم غزه همچنان تحت محاصره خفه‌کننده رژیم اسرائیل زندگی می‌کنند. فلسطینیان ساکن در سرزمین‌های اشغالی با قوانین تبعیض آمیز و فشارهای سیاسی مواجه هستند و هنوز نمی‌توانند به موطن خود که از آنجا اخراج شده‌اند بازگردند. در واقع فلسطینی‌ها از حقوق ابتدایی انسانی و حق بازگشت محروم هستند.

این بیانیه خاطر نشان می‌کند رژیم آپارتاید اسرائیل تنها در شرایطی می‌تواند به حیات خود ادامه دهد که از سوی برخی کشورها از جمله اعضای گروه هفت حمایت شود. «گروه هفت بزرگترین تامین کننده سلاح و تجهیزات نظامی رژیم اسرائیل است که برای سرکوب فلسطینی‌ها مورد استقاده قرار می‌گیرد».

معترضان در این بیانیه از سران گروه هفت خواسته‌اند تا به همدستی با رژیم آپارتاید اسرائیل خاتمه داده و تا زمانی که صهیونیست‌ها به قوانین بین‌المللی احترام نگذاشته‌اند آنها را تحریم کنند.

پربیننده ترین خبرها