تاکید چاووش‌اوغلو بر حمایت از روند سیاسی لیبی در دیدار با مقامات این کشور

تاکید چاووش‌اوغلو بر حمایت از روند سیاسی لیبی در دیدار با مقامات این کشور
يکشنبه 23 خرداد 1400 - 11:29

رئیس شورای ریاستی لیبی با هیأتی از ترکیه به ریاست وزیر خارجه این کشور دیدار و رایزنی کرد.

العالم - ترکیه

به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، شورای ریاستی لیبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، محمد المنفی، رئیس این شورا در جریان دیدار با این هیأت ترکیه‌ای به ریاست مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه این کشور بر عمق روابط تاریخی بین دو کشور و همچنین اهمیت تقویت فرصت‌های همکاری و توسعه روابط دوجانبه تأکید کرد.

در این دیدار نتایج دیدارهای سابق و سفر رئیس شورای ریاستی لیبی به ترکیه در مارس گذشته و سفرهای مسئولان بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

در همین راستا، اعضای هیأت ترکیه بر تداوم همکاری در زمینه‌های آموزش موسسات امنیتی و پلیس، مین‌زدایی و همکاری در پرونده‌های ممانعت از مهاجرت غیرقانونی و مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

محمد المنفی و اعضای هیأت ترکیه در جریان این دیدار همچنین در خصوص کنفرانس برلین، حمایت از روند سیاسی، یکپارچگی تلاش‌های منطقه‌ای به خاطر توافقی بین‌المللی که از ثبات، امنیت و وحدت لیبی حمایت کند، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این دیدار، نجلاء المنقوش، وزیر خارجه و خالد مازن، وزیر کشور لیبی نیز حضور داشتند.

از سوی دیگر، وزیر خارجه ترکیه متعهد به تداوم همکاری بین آنکارا و طرابلس به خاطر ثبات و شکوفایی لیبی شد.

چاووش اوغلو در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت که با عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی و محمد المنفی به صورت جداگانه دیدار داشته است.

چاووش اوغلو تصریح کرد: ما بر حمایت خود از دولت وحدت ملی لیبی قبل از کنفرانس برلین دوم تاکید کردیم و ما به همکاری خود به خاطر امنیت، ثبات و شکوفایی لیبی ادامه خواهیم داد.

وزیر خارجه ترکیه در جریان دیدار با محمد المنفی گفت: ما حمایت خود را از لیبی در تمامی زمینه‌ها افزایش خواهیم داد و بر حمایت خود از تلاش‌های آشتی ملی تاکید می‌کنیم.

در این دیدارها خلوصی آکار، وزیر دفاع، سلیمان سویلو، وزیر کشور، یاشار گولر، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و هاکان فیدان، رئیس سازمان اطلاعات (میت) حضور داشتند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها