پشت پرده ترورها در شهرهای اشغالی یمن چیست؟

يکشنبه 23 خرداد 1400 - 12:31

اوضاع امنیتی در استان های عدن و لحج درجنوب و شرق و بخش هایی از استان تعز در مرکز یمن ناآرام است و عملیات ترور و درگیری های مسلحانه میان گروه های مزدور جریان دارد.

العالم - یمن

در نتیجه این درگیری ها، عده ای از نیروهای موسوم به شورای انتقالی بر اثر انفجار موتورسیکلت بمب گذاری شده در شهر زنجبار در ابین در مرکز یمن کشته و یا زخمی شدند و این در شرایطی است که اختلافات میان شورای انتقالی و دولت هادی تشدید شده است.

"طارق سلام" استاندار عدن و از رهبران جنوبی، گفت "سناریوی اصلی اشغالگران، گسترش ناامنی و بی ثباتی است و به همین جهت می بینیم که امروز شاهد اجرای سناریوی ترور و ناامنی و بی ثباتی و استقرار عناصر تروریستی داعش در عدن و همه استان های اشغالی هستیم.

این تحولات همزمان با خروش خشم مردم علیه سیاست کشورهای عضو ائتلاف سعودی و مزدوران آن صورت می گیرد و اهالی این استان ها با برگزاری تظاهرات و اعتراض شدید، وخامت اوضاع اقتصادی و امنیتی و سقوط ارزش پول یمن و افزایش قیمت مواد غذایی را محکوم کردند.

این در شرایطی است که هیچ راه حلی برای کاستن از میزان درد و رنج و سختی های اهالی این استان ها وجود ندارد.

"عارف العامری" دبیر کل جبهه آزادیبخش یمن در گفتگو با شبکه العالم گفت: مسئولان اعلام می کنند که حامی تحولات مثبت هستند، درحالیکه هیچ گونه خدمات مثبتی ارائه نمی دهند و هیچ یک از کارهای زیرساختی را برای شهروندان انجام نمی دهند و همه این ها در چارچوب طرح های ائتلاف متجاوز است.

درحالیکه عوامل ائتلاف متجاوز سعودی سرگرم درگیری در استان های اشغالی و شهروندان به دنبال حقوق تضییع شده خود هستند، امارات و عربستان سعودی به سمت تقویت و تحکیم حضور نظامی خود در یمن هستند ، عربستان به ایجاد پایگاه نظامی در فرودگاه الغیضه در استان المهره اقدام و پروازهای غیرنظامی را از این فرودگاه متوقف کرده است و چند روز پیش از این نیز امارات به ایجاد پایگاه های نظامی در جزایر میون و سقطری اقدام کرده بود.

ائتلاف سعودی و اماراتی ، عوامل خود در استان های جنوبی و شرقی را به ایجاد تنش بیشتر و فراهم کردن فضایی از بی ثباتی سوق می دهند تا به گفته ناظران ، بتوانند اهداف نظامی خود در تقویت اشغالگری را محقق کنند.

پربیننده ترین خبرها