رسوایی وحشتناک در عربستان، شبکه mbc نوشیدن الکل را ترویج می کند!

رسوایی وحشتناک در عربستان، شبکه mbc نوشیدن الکل را ترویج می کند!
يکشنبه 23 خرداد 1400 - 14:30

درپی پخش گزارشی درمورد نوشیدنی های الکلی تقلبی از شبکه mbc عربستان، کاربران شبکه های اجتماعی در این کشور مسئولین را به شدت مورد حمله قرار دادند. آنها این گزارش را به منزله تلاش برای از بین بردن سنت های جامعه عربستان و سقوط اخلاقی آن از طریق ترویج استفاده از نوشیدنی های الکلی دانستند.

العالم-داغ های مجازی

شبکه مذکور در برنامه "النشره التاسعه" گزارشی پخش کرد که در آن درمورد پدیده افزایش نوشیدنی های الکلی تقلبی در عربستان هشدار داده شد و مجری آن، ضمن صحبت از چگونگی تشخیص بین الکل تقلبی و اصل، بر تاثیر الکل اصل در بهبود مزاج تاکید کرد!

در این برنامه با محمد الهلیل مشاور پزشکی اورژانس و سم شناسی نیز گفتگو شد تا درمورد نوشیدنی های الکلی "اصل" و "قابل خرید" آموزش دهد و به مصرف کنندگان آن بگوید:" شما خطاکار نیستید، خطاکار کسی است که تقلب می کند"!

کاربران شبکه های اجتماعی گزارش و مصاحبه مذکور را منتشر کردند و واکنش های خشمناکی نسبت به آن نشان دادند و از مقامات عربستان و شبکه ای که به بهانه آزادی فساد را ترویج می کند، به شدت انتقاد کردند. پایه گذار این آزادی ولیعهد محمد بن سلمان بود که جز با سلب هویت از انسان مسلمان سعودی و تبدیل کردن او به انسانی دیگر، قادر به نشستن بر مسند قدرت نخواهد بود.

کاربری به نام خالد در توییتر خود نوشت:" بر شما واجب است به عنوان افراد مسلمان بگویید که نوشیدن الکل شرعا حرام است و خطر بزرگی برای عقل و بدن دارد و زندگی را تبدیل به جهنم می کند".

کاربر دیگری با نام "a7med" نوشت:" ام بی سی از پخش این گزارش چه هدفی داشت؟ شبکه ای فاسد که متاسفانه مخاطبان زیادی هم دارد. من مالک این شبکه را مقصر می دانم که این سقوط اخلاقی را در شبکه های خود می بیند و هیچ کاری نمی کند".

"احمد بن محمد الخیری" نیز با لحن تمسخر آمیزی نوشت:"ما را به نوشیدن الکل غیر تقلبی توصیه می کنید؟ جداً از نگرانی و پیشنهاد شما ممنونیم!".

پربیننده ترین خبرها