توصیه های یک متخصص روسی/ 5 اشتباهی که مانع لاغری هنگام رژیم عذایی می شود

توصیه های یک متخصص روسی/ 5 اشتباهی که مانع لاغری هنگام رژیم عذایی می شود
دوشنبه 24 خرداد 1400 - 07:57

پنج توصیه ای که دشواری کاهش وزن را برای شما حل و توصیه می کند که هنگام کاهش وزن چه کارهایی را نباید انجام دهید.

العالم ـ گوناگون

بنابر گزارش اسپوتنیک، آندری بابروفسکی متخصص تغذیه، انستیتوی دولتی سن پترزبورگ روسیه از پنج اشتباه معمولی نام می برد که انسان هنگام تلاش برای رهایی از وزن اضافی مرتکب می شوند.

به گفته بابروفسکی، اولین اشتباه دانستن مقدار واقعی انرژی محصولات است. بسیاری از افراد، با اعتقاد به اینکه غذاهای کاملاً سالم خریداری می کنند، علاقه ای به دانستن میزان کالری آنها ندارند و در نتیجه، آنها بیش از حد لازم چنین غذایی می خورند.

وفسکی تاکید کرد: "معمولاً مردم محصولات سالم را ترجیح می دهند. به طور مثال، آنها در فروشگاه چیزی خریداری می كنند كه ظاهراً برای لاغری مناسب است که بدون چربی، بدون شکر و غیره است. اما نباید از این خوراکی ها نیز زیاد استفاده کرد"

اشتباه دوم انتقال سریع از زندگی روزانه به یک رژیم کاملاً جدید است. مقاومت در برابر یک رژیم کاملاً متفاوت ممکن است بسیار دشوار باشد و این تلاش بی نتیجه بماند.

متخصص تغذیه افزود: "وقتی فردی تصمیم می گیرد که از روز دوشنبه شروع به خوردن غذای کاملاً متفاوت کند مثلا این که من عصرانه نمی خورم، یا صبحانه نمی خورم یا از گوشت و پروتئین امتناع می کنم، من یک سالاد می خورم، این ها اشتباه است. زیرا برای مدت طولانی فرد این قوانین را رعایت نمی کند: دو یا سه روز می گذرد، یک هفته - و او دست از رژیم سخت خود بر می دارد".

اشتباه سوم: میل به کاهش وزن فقط از طریق ورزش و فعالیت بدنی است. این روش بی نتیجه است زیرا حفظ نتایج چنین کاهش وزنی بسیار دشوار است.

چهارمین اشتباه رویکرد بیش از حد احساسی به رژیم کاهش وزن است. تمایل به کاهش وزن فقط "با اراده" می تواند در نهایت نتیجه معکوس داشته باشد: افزایش استرس، که به نوبه خود، پرخوری را به همراه دارد."

وی توضیح داد: " نصف افرادی که می خواهند لاغر شوند و قبلاً شکست خورده اند، به اصطلاح پرخوری روانی یا پرخوری پاروکسیسم پیدا می کنند، زیرا یک فرد تحت استرس تحت احساسات شروع به پرخوری می کند و در اثر این ولع خوردن غذاهای مورد علاقه مانند اعتیاد به غذا پبدا می کند".

پنجمین اشتباه این است که شخصی، لذت خود را از خوردن غذا محروم می کند، در نتیجه لذت نمی برد و از این رو، ناامید می شود و در نتیجه رژیم را رعایت نمی کند".

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها