گام های نتانیاهو در مسیر ترامپ

گام های نتانیاهو در مسیر ترامپ
دوشنبه 24 خرداد 1400 - 09:43

نتانیاهو نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته همانند هم پیمان افراطی خود دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا، مراسمی برای تحویل قدرت به جانشینش برگزار نکند؛ سنتی که همه دولت‌های رژیم صهیونیستی از زمان تاسیس آن اجرا کرده اند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق این رژیم همانند دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا رفتار کرده و تصمیم دارد مراسمی برای تحویل قدرت به نفتالی بنت جانشین خود برگزار نکند.

به دنبال مراسم تحلیف دولت جدید رسانه‌های رژیم صهیونیستی نتانیاهو را در حالی که به جای لاپید روی صندلی رئیس مخالفان در کنست نشسته بود، به تصویر کشیدند.

از این پس نتانیاهو که پست نخست وزیری را برای مدت طولانی برعهده داشت، رئیس حزب راستگرای لیکود و رهبر مخالفان خواهد بود.

پس از برگزاری مراسم تحلیف دولت ائتلافی جدید که قرار است نفتالی بنت و یائیر لاپید
به صورت تناوبی نخست وزیر آن باشند، هزاران صهیونیست به مناسبت سقوط دولت نتانیاهو به خیابان ها آمدند و شعارهایی در مخالفت با وی سر دادند.

با رای‌گیری دیروز (یکشنبه) در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی درباره کابینه «نفتالی بنت» وی با کسب رای پارلمان، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شد.

در رای‌گیری انجام شده در کنست رژیم صهیونیستی، نفتالی بنت توانست رای اعتماد لازم را بدست آورد و به دوران 12 ساله نخست وزیری نتانیاهو پایان دهد.

نتانیاهو که از 12 سال پیش نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود، با رای کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) برکنار شد و به تاریخ پیوست.
در جلسه رای اعتماد، 60 نماینده کنست به کابینه بنت رای اعتماد داده و 59 نماینده با این کابینه مخالفت کردند.

در رای‌گیری انجام شده در کنست همچنین، «میکی لوی» از حزب یش عتید، ریاست کنست را بدست آورد.

تا پیش از این، حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» ریاست کنست اسرائیل را در دست داشت.

پربیننده ترین خبرها