دنباله روی بنت از رویکرد افراطی نتانیاهو

دوشنبه 24 خرداد 1400 - 10:14

نفتالی بنت درحال بدست گرفتن نخست وزیری رژیم اشغالگر و پایان دادن به حکومت 12 ساله نتانیاهو است.

العالم-فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، نفتالی بنت نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی متعهد شد که در زمینه انعقاد موافقت نامه های عادی سازی جدید با کشورهای عربی، خارج کردن رژیم خود از بحران اقتصادی و بازگرداندن اسرای اسرائیلی در نزد حماس تلاش کند.

بنت برنامه مشخصی برای سیاست خارجی خود ارائه نداد و فقط گفت که کار براساس توافق احزاب در ائتلاف وی انجام خواهد شد. اما او داستان همیشگی نتانیاهو را درمورد ایران دوباره تکرار کرد و توافق مجدد در زمینه هسته ای با ایران را تصمیمی اشتباه دانست.

از نظر مسائل داخلی، بنت موضوعاتی را که پاسخگوی خواسته های ناهماهنگ احزاب بود مطرح کرد و قول داد که برای خروج رژیم از بحران اقتصادی و پیامدهای کرونا تلاش کند.

او همچنین متعهد شد که بحران های اجتماعی بوجود آمده در سایه شکاف و کینه را درمان خواهد کرد و از شهرک سازی در همه مناطق بخصوص در جیم حمایت کرده و اسرای رژیم نزد جنبش حماس را آزاد خواهد کرد. بنت ضمن یک تهدید نظامی تلویحی، آرزو کرد که آتش بس پابرجا بماند.

از سوی دیگر حماس فورا به این اظهارات پاسخ داد. اسماعیل رضوان رهبر این جنبش تاکید کرد که تعامل حماس با همه حکومت های رژیم صهیونیستی به صورت رویارویی همه جانبه خواهد بود تا زمانی که آرمان های آزادی خواهانه مردم فلسطین محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: بنت باید درک کند که موضوع تبادل اسرا هیچ ارتباطی با موضوعات دیگر چه رفع حصر باشد چه بازسازی غزه، ندارد.

رضوان افزود: اگر بنت خواهان پایان دادن به موضوع تبادل اسرا است، باید هزینه پاسخگویی به مطالبات و شروط مقاومت فلسطین را بپردازد.

گفتنی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا جزء اولین کسانی بود که با بنت تماس گرفت و اعلام کرد که آمریکا همچنان به امنیت اسرائیل پایبند است. او متعهد شد که با دولت جدید رژیم صهیونیستی همکاری خواهد کرد و به گفته خودش، در راستای تقویت ثبات و امنیت و رفع اختلاف ميان فلسطین و رژیم صهیونیستی و همه کشورهای منطقه تلاش خواهد کرد. شایان ذکر است که نتانیاهو این تماس را نادیده گرفت.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز تاکید کرد که بی صبرانه در انتظار همکاری با نخست وزیر تازه و دولت بنت است.

پربیننده ترین خبرها