دیدار وزیر دفاع عراق و سفیر روسیه در بغداد برای بررسی همکاری‌های نظامی

دیدار وزیر دفاع عراق و سفیر روسیه در بغداد برای بررسی همکاری‌های نظامی
دوشنبه 24 خرداد 1400 - 16:42

«جمعه عناد سعدون»وزیر دفاع عراق و «البروس کوتراچف» سفیر مسکو در عراق، همکاری‌های نظامی بین بغداد و مسکو را بررسی کردند.

العالم - عراق

«جمعه عناد سعدون» وزیر دفاع عراق و «البروس کوتراچف» سفیر روسیه در بغداد، امروز دوشنبه روابط دوجانبه میان دو کشور در همه زمینه‌ها به ‌ویژه روند همکاری‌های نظامی را بررسی کردند.

براساس گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزات دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که «عناد سعدون» در دفتر خود در مقر وزارت دفاع، از سفیر روسیه استقبال کرد.

در این بیانیه آمده است: دو طرف در این دیدار، راه‌های گسترش روابط میان عراق و روسیه را بررسی کردند و «سعدون» با تمجید از این روابط آن را در همه زمینه‌ها، به‌ ویژه در عرصه نظامی مستحکم توصیف کرد.

سفیر روسیه نیز در این دیدار، بر حمایت کشورش از دولت عراق در مبارزه با تروریسم و گروه‌های تروریستی تأکید کرد.

«البروس کوتراچف» که به تازگی به عنوان سفیر روسیه در بغداد تعیین شده است، روز پنجشنبه گذشته نیز با «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق نیز دیدار کرد که طی آن، دو طرف بر اهمیت تقویت روابط میان دو کشور تأکید کردند.

همچنین در این دیدار، تمهیدات لازم برای تشکیل جلسه کمیته وزاری مشترک بین عراق و روسیه در مسکو به منظور توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف را بررسی کردند.

«کوتراچف» هفته گذشته نیز با «احسان عبدالجبار» وزیر نفت عراق دیدار و بر تمایل روسیه برای افزایش سطح همکاری‌ها در زمینه انرژی تأکید کرده بود.

ماه آوریل گذشته، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با صدور یک فرمان، به مأموریت «ماکسیم ماکسیموف» به عنوان سفیر این کشور پایان داد و «کوتراچف» را به عنوان جایگزین او منصوب کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها