چرایی سرنگونی نتانیاهو و آینده نفتالی بنت

چرایی سرنگونی نتانیاهو و آینده نفتالی بنت
سه شنبه 25 خرداد 1400 - 18:17

رفتن نتانیاهو و آمدن بنت نشانه عمق اختلاف سیاسی و حزبی در رژیم صهیونیستی است به ویژه پس از آنکه نتانیاهو تهدید کرد که به زودی دولت بنت را سرنگون خواهد کرد.

العالم – نظرکده

تحلیلگران معتقدند که منازعات سیاسی و حزبی، یکی از علل شکست نتانیاهو بود اما عامل اصلی، شکستش در برابر مقاومت فلسطین بود.

نتانیاهو، ترامپ را متقاعد کرده بود که انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، لغو حق بازگشت فلسطینیان و قطع کمک به آنروا، باعث حذف آرمان فلسطین خواهد شد اما پایداری مردم فلسطین و گروههای مقاومت، توطئه های نتانیاهو را خنثی کرد و باعث شکست وی شد.

عامل دیگر شکست نتانیاهو، ساختار رژیم صهیونیستی است که در ظاهر، فردگرایانه نیست اما نتانیاهو با فردگرایی خود در سالهای اخیر باعث شد شعار اسرائیل را از نتانیاهو نجات دهید، مطرح شود.

به همین دلیل دولت بنت در برابر مشکلات سیاسی و ایدئولوژیک زیادی قرار دارد به ویژه که وی عضو حزب خانه یهودی است که بسیار افراطی بوده و خواستار اخراج اعراب و انضمام کرانه باختری به اسرائیل است.

یکی از توطئه های نتانیاهو علیه دولت بنت، راهپیمایی پرچم بود که باعث شد بنت اولین روز کاری اش را با بحران با فلسطینیان آغاز کند که امکان دارد مانند نبرد شمشیر قدس به جنگ گروههای مقاومت با رژیم صهیونیستی یا انتفاضه مردمی بیانجامد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها