آمریکا؛ بزرگترین بازنده در تجاوز عربستان به یمن

آمریکا؛ بزرگترین بازنده در تجاوز عربستان به یمن
سه شنبه 25 خرداد 1400 - 21:04

ستاد اطلاعات جنگ یمن دیروز دوشنبه تصاویر جدیدی را منتشر کرد که نشان می داد تعدادی از نیروهای عربستان متجاوز و مزدوران سودانی اش در عملیات نظامی اخیر استان جیزان به اسارت درآمده اند.

العالم - کشکول

تلفات و خسارت های عربستان – کشور متجاوز به یمن – فقط منحصر به اسراء و تلفات انسانی که به دست نیروهای مبارز ارتش و کمیته های مردمی جنبش انصار الله یمن کشته شدند، نمی شود. طبق نظر کارشناسان، عربستان در تجاوزش به یمن متحمل خسارت های فراوانی در زمینه های مختلف خصوصاً اقتصادی شده است چرا که موشک های بالستیک یمنی به عمق خاک عربستان نیز رسیده و بنادر و فرودگاه های سعودی را منهدم کرده است. سرانجام عربستان ،هر چند دیر، پی برده است که چاره ای بجز تلاش برای پایان دادن به این حملات موشکی و هوایی و کاستن تلفات و خسارت هایش ندارد تلفات و خسارت هایی که به علت ایستادگی قهرمانانه و دفاع سرسختانه نیروهای یمنی از خاک کشورشان هر روز بیشتر و بیشتر می شود.

وزارت امور خارجه آمریکا روز 15 مارس گذشته از طریق سخنگوی خود آنتونی بلینکن به مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل متحد در یمن اعلام کرد که واشنگتن برای آغاز تلاش های دیپلماتیک با همکاری سازمان ملل با هدف پایان دادن به جنگ یمن برنامه ریزی می کند و معتقد است که راه حل یمن نباید فقط نظامی باشد.

آمریکا در حالی به این نتیجه رسیده است که عربستان متجاوز همچنان دست از تکبر و غرور خود برنمی دارد و هر روز متحمل خسارت های بیشتر و ویرانگری در بخش اقتصاد نفت محور خود می شود اقتصادی که مبتنی بر دلارهای نفتی است و عاری از هر گونه تولید ملی برای حمایت از بودجه کشور می باشد بودجه ای که در حقیقت به جیب آمریکا و صدها نفر از شاهزادگان بیکار می رود کسانی که ثروت های هنگفت و درآمدهای نفتی کشور را در عشرتکده ها و کاخ های خود در نقاط مختلف جهان خصوصاً آمریکا و اروپا حیف و میل می کنند.

وضعیت داخلی عربستان بهتر از وضعیت میدانی (جنگی) این کشور نیست. سازمان "دموکراسی اکنون" چندی پیش نگرانی خود را از پرونده حقوق بشری عربستان اعلام کرد و افزود که نقض حقوق بشر در این کشور با سانسور خبری و فریب افکار عمومی همراه شده است. این سازمان بین المللی اعلام کرد که 20 مسئول عربستانی و عرب دیگر در بازداشت غیرقانونی ، شکنجه و ربودن فعالان سیاسی و حقوقی و خبرنگاران دست دارند . این سازمان جرایمی که مسئولان دولتی ارشد برخی از کشورهای خاورمیانه خصوصاً عربستان مرتکب می شوند، فاجعه خواند.

عربستان که به علت افسارگسیختگی محمد بن سلمان به کشور مسلمان یمن پیاپی تجاوز می کند شاهزاده ای که دستور تجاوز را صادر کرد، به تازگی پی برده است که در میدان جنگ، تنها، رها شده است و قدرت های شروری را که در ائتلاف تجاوزکارانۀ خود جمع کرده بود، یکی پس از دیگری از دست می دهد . گزارش های خبری حاکیست که عربستان در مذاکرات ژنو اذعان کرد که در میدان تجاوز به یمن تنها رها شده است و به تنهایی بار سنگین تلفات و خسارات را به دوش می کشد . این در حالیست که آمریکا مثل همیشه عربستان را زیر فشار می گذارد که به تجاوزاتش ادامه دهد و به ریاض وعده کمک های همه جانبه را می دهد.

مشاوران شورای اعلای سیاسی یمن اعلام کردند که عربستان هیچ اختیاری از خود ندارد و نمی تواند به تنهایی و بدون رضایت حامیان انگلیسی و آمریکایی اش تصمیمات سرنوشت سازی مثل پایان دادن به جنگ یمن یا برقرای رابطه با ایران را بگیرد.

قهرمانی نیروهای یمنی در عملیات گسترده جیزان به جهانیان نمونه های به یاد ماندنی از مبارزه را نشان داد که در همه دانشکده های نظامی جهان باید تدریس شود.

ارتش و کمیته های مردمی یمن در عملیات جدید جیزان حرکات نیروهای متجاوز سعودی و مزدوران و خودروهای آنها را زیر نظر گرفتند و ناگهان سعودی ها و مزدوران ، خود را از هر طرف در برابر آتش نیروهای یمنی دیدند.

شکست های عربستان پیش از هر چیز شکست تجهیزات نظامی پیشرفته آمریکا و شکست خود آمریکا محسوب می شود آمریکایی که عربستان خصوصاً شاهزاده بن سلمان را برای اجرای نقشه های ویرانگر در یمن ، سوریه و عراق برای تأمین امنیت رژیم اسرائیل تحریک و ترغیب می کند . این شکست ها در واقع شکست همه کسانی است که همچنان از عربستان حمایت می کند عربستانی که در باتلاق های سیاسی ، نظامی ، اقتصادی و حتی اجتماعی دست و پا می زند که منظورمان از باتلاق اجتماعی همان فساد اخلاقی و بی بند و باری است که بن سلمان درپی گسترش آن در مهد اسلام است.

ابوایمان

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها