گریفیتس: ادامه تعطیلی فرودگاه صنعاء غیرقابل قبول است

گریفیتس: ادامه تعطیلی فرودگاه صنعاء غیرقابل قبول است
سه شنبه 25 خرداد 1400 - 21:29

نماینده سازمان ملل در امور یمن ادامه مسدود ماندن فرودگاه صنعاء و محدودیت واردات سوخت از طریق بندر الحدیده غیرقابل قبول است

العالم - یمن

«مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن روز سه‌شنبه گفت که طرف‌های یمنی اختلافات خود برای رسیدن به توافق را کنار نمی‌گذارند.

وی که در نشست سازمان ملل صحبت می‌کرد، افزود: «ادامه تعطیلی فرودگاه صنعاء و محدودیت‌های واردات سوخت از طریق بندر الحدیده غیر قابل قبول است».

این مقام سازمان ملل بدون اشاره به ادامه تجاوز ائتلاف سعودی به یمن مدعی شد: «یمن فرصت بزرگی را برای صلح از دست داد و اجرای توافق ریاض، راه حل درگیری در یمن به شمار می‌آید».

گریفیتس گفت: «تمامی طرف ها در یمن باید فرصت را غنیمت شمرده و برای یافتن راه حلی برای درگیری‌ها کوتاه بیایند».

نماینده سازمان ملل در امور یمن تاکید کرد: «عربستان تلاش‌های استثنایی برای حل بحران یمن به کار گرفته است».

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. از زمان آغاز این حملات ده‌ها هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. بیش از ۷۵ درصد جمعیت یمن در حال حاضر نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، میلیون‌ها نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها