امیر رحیم زاده: دقیق ترین سامانه های راداری و موشکی را تولید کردیم/ آماده سازی همه تجهیزات پدافند هوایی متناسب با تهدیدات

امیر رحیم زاده: دقیق ترین سامانه های راداری و موشکی را تولید کردیم/ آماده سازی همه تجهیزات پدافند هوایی متناسب با تهدیدات
سه شنبه 25 خرداد 1400 - 19:44

فرمانده قرارگاه هوایی مشترک ایران در خصوص آخرین اقدامات به روزرسانی تجهیزات پدافند هوایی و آموزش متخصصین در این زمینه توضیحاتی ارائه داد.

العالم _ ایران / سیاسی

امیر سرتیپ قادر رحیم‌زاده، فرمانده قرارگاه هوایی مشترک ایران در خصوص آخرین اقدامات به روزرسانی تجهیزات پدافند هوایی و آموزش متخصصین در این زمینه گفت: ما در هر دو بعد به پیشرفت‌های خوبی رسیدیم هم در سامانه های پدافند هوایی ، کشف، درگیری ، عملیات ،جمع آوری اطلاعات و جنگ الکترونیک که همه این موارد متناسب با تهدید هایی که در منطقه وجود دارد رصد و پایش انجام می شود بنابراین آماده سازی همه تجهیزات پدافند هوایی متناسب با تهدیداتی که در منطقه وجود دارد در دستور کار ماست و جزو اولویت های ما هم در وزارت دفاع و هم در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی نیروهای مسلح به شمار می آید.

وی افزود: با استفاده از نخبگان، جوانان، اندیشمندان و دانشمندان در نیروهای مسلح دانشگاه های ما به پیشرفت‌های خوبی رسیدیم که توانسته ایم دقیق ترین سامانه های راداری و موشکی را تولید کنیم و در فضایی که تحریم ها وجود دارد به شعار ما می توانیم جامعه عمل پوشاندیم به عبارتی از امتیازات نیروهای مسلح این است که در این شرایط به بالاترین پیشرفت ها رسیده ایم و نشان دادیم که می توانیم.

امیر رحیم زاده ادامه داد: سامانه‌های پدافند هوایی در ایران به صورت شبکه‌ای با هم متصل هستند و این مهم، امنیت و اقتدار را در آسمان ایران تضمین کرده است. سامانه‌های پدافند هوایی در ایران شبکه‌محور است و همه فرمان‌ها از طریق شبکه و با مسیرهای ارتباطی بسیار مطمئن صادر می‌شود.

فرمانده قرارگاه هوایی مشترک گفت: هر سامانه پدافند هوایی با تکنولوژی جدید در مدار عملیاتی قرار می‌‌گیرد، آموزش‌های متناسب با آن سامانه ارائه می‌شود و متخصصان امر در کلاس‌های آموزشی، مهارت لازم را دریافت خواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها