جنجال سفیر انگلیس در بازی ایران و عراق

جنجال سفیر انگلیس در بازی ایران و عراق
چهارشنبه 26 خرداد 1400 - 17:33

به نظر می رسد دیدگاه استعمارگری و نگاه حقیرانه به مردم جهان علیرغم غروب آفتاب امپراطوری بریتانیا هنوز در رفتار سیاسی آنان به چشم می خورد امپراطوری که بر خباثت و اصل "تفرقه بیانداز و حکومت کن" بنا شده و بر اساس آن ملت ها و مردم را از یکدیگر جدا و میان پیروان ادیان فتنه  ایجاد کرده و جنگ هایی میان برادران و همسایگان به راه می اندازد تا ثروتهایشان را غارت و آنان را در نادانی و عقب ماندگی نگاه دارد.

العالم كشكول

«استیو هیکی» سفیر انگلیس در عراق از جمله سیاستمداران غربی است که اعتقاد دارد مردم هنوز همان گونه عقب مانده هستند و با عملکرد یا اظهار نظری فتنه و اختلاف میان پیروان یک دین و همسایه ها و مردم می اندازد.

وی با مداخله در مسائل عراق و رابطه ملت عراق با همسایگان و برادرانشان؛ به عبور از عرف دیپلماتیک مشهور است و معمولا نیز عراقی ها را از سوی دیگران تحریک می کند.

آخرین اقدام بچه گانه و تحریک آمیز سفیر انگلیس تلاش ناکام و خبیثانه و زشت وی برای اختلاف افکنی در رابطه دوستانه مردم عراق و مردم ایران، پوشیدن لباس تیم ملی فوتبال عراق در مسابقه با همتای ایرانی خود بود حرکتی که عراقی ها به شدت به خاطر زوایای سیاسی بریتانیا و هدفهای این حرکت سفیر از آن انتقاد کردند زیرا این اقدام وی به اندازه ای که بیانگر میزان کینه وی به رابطه مردم عراق و ایران بود بیانگر تشویق تیم ملی عراق نبود رابطه ای که هنوز امریکا، بریتانیا، اشغالگران صهیونیست کشورهای واپس گرای عربی و در راس آن عربستان در پی برهم زدن آن هستند و از هر فرصتی برای بازگرداندن این رابطه به پیش از سال 2003 استفاده می کنند.

اقدام سفیر انگلیس خشم کاربران شبکه های اجتماعی را برانگیخت و سوالاتی درباره حمایت و تشویق تیم ملی عراق از سوی وی در بازی های مختلف با بحرین، ویتنام، عربستان و دیگر تیم ها مطرح کردند و این اقدام وی تاکید دارد وی به خوبی از میزان همبستگی و برادری دو ملت ایران و عراق که پس از سرنگونی صدام به اوج خود رسید خبر دارد و با این اقدام خواست تا به این رابطه توهین کند.

بدون شک اگر رابطه مردم عراق و ایران محکم و صمیمی و قدرتمند نبود سفیر انگلیس لباس تیم ملی عراق را نمی پوشید اما این رابطه وی را همانند شبکه های مطبوعاتی واپس گرای عربی و در راس آن عربستان تحریک می کند.

نگاهی سریع به پوشش دادن این مسابقه توسط این شبکه ها به خوبی بیانگر تفاوت آن با پوشش دادن سایر مسابقات تیم ملی عراق با دیگر تیم هاست از این‌رو به سفیر امپراطوری استعماری بریتانیا می گوییم بازی انگلیس دیگر نمی تواند مردم را فریب دهد و صحنه های زیبای دوربین ها از بغل کردن اعضای تیم ملی ایران و عراق پس از بازی در بحرین تاکیدی بر عمق رابطه مردم دو کشور دوست و همسایه ایران و عراق است.

پربیننده ترین خبرها