دیدار فرستاده سازمان ملل در امور یمن با وزیر خارجه اردن

دیدار فرستاده سازمان ملل در امور یمن با وزیر خارجه اردن
پنج‌شنبه 27 خرداد 1400 - 09:52

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن در سفری به اردن با وزیر خارجه این کشور دیدار و درباره تحولات یمن گفت‌وگو کرد.

العالم - اردن

«مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز چهارشنبه (دیروز) با «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن دیدار و درباره تلاش‌های مربوط به حل بحران یمن و پایان دادن به این بحران از طریق راه‌حل سیاسی گفت‌وگو کرد.

الصفدی در این دیدار بر ضرورت تشدید تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به بحران یمن و پیآمدهای انسانی آن از طریق راه‌حل سیاسی بر اساس قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت و دیگر مصوبات مورد تأیید، تأکید کرد.

طبق گزارش خبرگزاری اردن (پترا)، الصفدی همچنین ضرورت اجرای توافقنامه استکهلم، توافقنامه الحدیده و طرح ابتکاری عربستان برای دستیابی به راه‌حل سیاسی در یمن با هدف بازگشت امنیت و ثبات به این کشور را مورد تأکید قرار داد.

وزیر خارجه اردن همچنین بدون اشاره به حملات ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن، حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به عربستان سعودی را محکوم و تأکید کرد که «امنیت عربستان و کشورهای حوزه خلیج (فارس) بخشی جدایی‌ناپذیر از امنیت اردن است و ما بر همبستگی با عربستان و حمایت از تصمیمات آن برای حمایت از امنیت این کشور تأکید می‌کنیم».

گریفیتس نیز از حمایت‌های مستمر اردن از هیأت سازمان ملل در یمن و میزبانی دفتر این هیأت و نیز ایفای نقش اردن برای حل‌وفصل درگیری‌ها و بحران‌های منطقه‌ای و برقراری امنیت و ثبات در منطقه قدردانی کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها