عطوان خطاب به حکام عرب: از ایران یاد بگیرید

عطوان خطاب به حکام عرب: از ایران یاد بگیرید
يکشنبه 30 خرداد 1400 - 12:32

عبدالباری عطوان تحلیلگر سرشناس جهان عرب و سردبیر روزنامه رای الیوم  با طعنه به بیگانه بودن برخی حکام کشورهای عربی با نظام انتخابات ، گفت که شما حتی نمی دانید صندوق رای چیست و فقط صندوق سبزیجات را می شناسید پس بیایید از ایران یاد بگیرید .

العالم - ایران

عطوان در ویدیو هفتگی خود که به تحلیل مسایل مهم جهان اختصاص دارد ، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران را مورد بحث و بررسی قرار داد و گفت که این انتخابات معادلات زیادی را در سطح جهانی و بین المللی تغییر خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه " ایران توانست تحریم ها را پشت سر بگذارد " تاکید کرد: تحریم های آمریکا نتوانست بر عزم و اراده تهران تاثیر بگذارد.

عطوان به مذاکرات وین اشاره کرده و اظهار داشت: " ایران همچنان بر مواضع اصولی خود در این مذاکرات تاکید دارد و در مقابل، آمریکایی ها خواستار بازگشت تهران به تعهدات هسته ای خود بر اساس برجام هستند و برای رسیدن به این موضوع بی تابی می کنند.

سردبیر رای الیوم از تهدیدهای همیشگی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی علیه ایران هم سخن گفت و اظهار داشت : نتانیاهو هم که دائما از برجام و ایران می گفت ، امروز کجاست؟ نه حمله ای کرد و نه می تواند حمله کند چون می داند حتی حریف غزه هم نیست آن هم غزه ای که ۲۴۰ کیلومتر مربع مساحت دارد . اهالی غزه، اسراییل و گنبد آهنین را شکست دادند بعد نتانیاهو می خواهد ایران را شکست دهد.

عطوان با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری در ارتباط با انتخابات گفت: میلیون ها ایرانی در انتخابات شرکت کردند . ایران حکومت دارد . به این می گویند یک حکومت واقعی .

عبدالباری عطوان با بیان اینکه "هر کس در جهان عرب از ایران حمایت کند، متهم می شود" ، ادامه داد : نگویید عطوان از ایران حمایت می کند.. نه ... من تجزیه و تحلیل می کنم ! آنهایی که ما را متهم می کنند امروز کجایند؟ از ایران یاد بگیرید . شما نمی دانید صندوق رای چیست و فقط صندوق سبزیجات را می شناسید پس از ایران یاد بگیرید .

وی در پایان از کشورهای عربی خواست به جای رژیم صهیونیستی با ایران متحد شوند و از این کشور یاد گرفته و صنایع نظامی راه اندازی کنند و به خودکفایی برسند و موشک و پهپاد بسازند و ارتش ایجاد کنند.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها