چالش های فراروی رییس جمهور جدید ایران چیست؟

چالش های فراروی رییس جمهور جدید ایران چیست؟
شنبه 29 خرداد 1400 - 20:39

کارشناسان و ناظران بر این باورند که انتخابات ایران بسیار محوری و راهبردی است و مهر تایید و تثبیت بر اصول و ارزش های انقلاب اسلامی نهاد.

العالم ـ ایران

کارشناسان مسائل بین المللی تاکید کردند که انتخابات ایران نوعی همه پرسی دوباره در خصوص سیاست های داخلی و خارجی و تمام چالش های مختلف فراروی جمهوری اسلامی ایران است.

کارشناسان افزودند: اهمیت انتخابات ایران در آن است که ایران رهبر محور مقاومت است و پیروزی هایی در جبهه های متعدد به ثبت رساند. حفظ این پیروزی ها و و تداوم آنها به منظور تحکیم و تثبیت محور مقاومت در منطقه و مقابله با چالش های رژیم اشغالگر و سلطه گری و غارت منابع تا روابط با قدرت های استکبارگر در جهان و تروریسم صهیونیستی و تروریسم داعشی و تروریسم قبیله ای و نیز پرونده توافق هسته ای و روابط با چین، چالش هایی اصلی است که رییس جمهور جدید ایران با آنها مواجه می شود.

کارشناسان تاکید کردند که توافق هسته ای قرار است حل و فصل شود و جمهوری اسلامی ایران اموال بلوکه شده در غرب را بازپس خواهد گرفت. قدرت اقتصادی ایران شکوفا خواهد شد و توان صنعتی آن رشد خواهد یافت و غنی سازی اورانیوم پیشرفت خواهد کرد تا به توسعه صنعتی کمک کند. روز به روز بر قدرت ایران افزوده خواهد شد و با این انتخابات فعلی نیز قدرتمندتر گشت.

محققان سیاسی می گویند که نشانه ها حاکی از دموکراسی در انتخابات است. هر چقدر بر رقابت و مشارکت و امنیت افزوده شود، بیانگر آن است که کشور از دموکراسی و حاکمیت والای مردمی برخوردار است.

پژوهشگران سیاسی می گویند که جمهوری اسلامی ایران از این سه شاخص برخوردار است و در این خصوص نسبت به دیگر کشورهای منطقه برتری دارد. در برخی کشورهای منطقه مانند کشورهای حاشیه خلیج فارس هیچ انتخاباتی برگزار نمی شود و یا در کشورهایی مانند عراق و افغانستان برخی از شاخص ها در انتخابات به چشم نمی خورد. در این دو کشور مشارکت و رقابت به چشم می خورد اما فاقد امنیت هستند. اما در ایران مشارکت و رقابت و امنیت به صورت گسترده مشاهده می شود.

محققان سیاسی توضیح دادند که مقصود رهبر انقلاب اسلامی، ایجاد این شاخص ها (مشارکت و رقابت و امنیت) در انتخابات ایران است. از این رو توجه و اهتمام به انتخابات ایران بسیار زیاد است و نمی توان آن را با انتخابات دیگر کشورهای منطقه مقایسه کرد زیرا انتخابات در ایران بیانگر دموکراسی در خاورمیانه است.

محققان سیاسی تصریح کردند که ملت و مجلس شورای اسلامی ایران از رییس جمهور جدید می خواهند تا تحریم های ظالمانه آمریکا را با دیپلماسی و مذاکرات در وین لغو کند. آمریکا پس از مدت اندکی از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران، ناچار خواهد شد تا به توافق هسته ای بازگردد.

کارشناسان روابط بین الملل توضیح دادند که طرف هایی که از انتخابات ایران انتقاد کردند، بخشی از جنگ تبلیغاتی علیه ایران هستند، آنها یا به دنبال آن بودند که در فضای رسانه ای دستاوردی کسب کنند و یا آنکه گمان می کردند که از این طریق می توانند ایران را در جهان غرب و در محافل آمریکایی بدنام کنند تا آمریکا به توافق هسته ای بازنگردد. محافل رسمی غرب اما به خوبی می دانند که ایران کشور نهادها و موسسات است و این انتخابات صحیح و واقعی است و ایرانی ها طبق باورهای خود پای صندوق های رای رفتند.

پربیننده ترین خبرها