نخست وزیری لبنان: گروه های سیاسی به وظایف خود درتشکیل دولت عمل کنند

نخست وزیری لبنان: گروه های سیاسی به وظایف خود درتشکیل دولت عمل کنند
دوشنبه 31 خرداد 1400 - 17:14

دفتر نخست وزیری لبنان اعلام کرد که از گروه های سیاسی انتظار دارد تا با عمل به مسئولیت ها و وظایف خود در زمینه تشکیل دولت جدید، مسیر را برای تحقق این مهم فراهم کنند.

العالم - لبنان

دفتر نخست وزیری لبنان ضمن تاکید بر لزوم عمل کردن همه گروه های سیاسی به مسئولیت ها و وظایف خود در زمینه تشکیل دولت، تاکید کرد که از هیچ تلاشی در جهت کاستن از بار ناشی از بحران تشکیل دولت فروگذار نخواهد کرد.

بنا به اعلام نخست وزیری لبنان، منافع شخصى بیش از یک سال است که برحقايق و واقعیت ها سرپوش گذاشته و برنامه های دولت را برای بهبود اوضاع کشور ناکام گذاشته است.

به گفته نخست وزیری لبنان، هیچ فرد عاقلی نمی تواند ناتوانی سیاسی فعلی در رابطه با تشکیل دولت را بپذیرد.

در همین ارتباط، دفتر سیاسی جنبش امل لبنان خواهان تعجیل در تشکیل دولت نجات بر اساس مفاد و مضامین طرح نبیه بری شد.

"نبیه بری" رئیس مجلس نمایندگان لبنان هم از مسئولان جنبش امل و نمایندگان آن خواسته است که پاسخ " جبران باسیل" رئیس جریان ملی آزاد را ندهند.

در این ارتباط، روزنامه "الجمهوریه" لبنان در شماره امروز خود نوشت: نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان، علیرغم دلخوری از اظهارات جبران باسیل رئیس جریان آزاد ملی لبنان از مسئولان و نمایندگان جنبش امل خواسته است که پاسخ وی را ندهند.

باسیل در نطق تلویزیونی خود در روز گذشته مخالفت خود را با طرح نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان اعلام کرد.

بر اساس طرح نبیه بری، به مسیحیان (که نماینده آنان میشل عون رئیس جمهوری لبنان و باسیل داماد وی است) حق انتخاب 8 وزیر داده می شود، درحالی که خود بری و سعد الحریری مامور تشکیل دولت می توانند 16 وزیر را انتخاب کنند.

وی طرح نبیه بری را مردود دانست و گفت بر این باور است که هم مسیحیان و هم مسلمانان باید حق انتخاب 12 وزیر را داشته باشند.

پربیننده ترین خبرها