اولیانوف: احتمالاً دور بعدی مذاکرات یک هفته تا 10 روز دیگر برگزار می‌شود

اولیانوف: احتمالاً دور بعدی مذاکرات یک هفته تا 10 روز دیگر برگزار می‌شود
دوشنبه 31 خرداد 1400 - 17:42

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در خصوص هدف از وقفه ایجاد شده در مذاکرات وین و زمان آغاز دور بعدی گفت‌وگوهای احیای برجام توضیحاتی ارائه داد.

العالم - اروپا

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی گفت که احتمالاً دور بعدی مذاکرات برجامی وین یک هفته تا ۱۰ روز دیگر آغاز خواهد شد.

این دیپلمات روس در این خصوص در توییتی خاطرنشان کرد: کمیسیون مشترک برجام وقفه‌ای در گفت‌وگوهای وین ایجاد کرد. برای چه مدت؟ شاید یک هفته یا ۱۰ روز. این مهم نیست. تکلیف این است که اطمینان حاصل شود همه مشارکت‌کنندگان با استفاده از این وقفه، دستورالعمل‌های سیاسی لازم را درباره مسائل بحث‌برانگیز باقی مانده (از پایتخت‌ها) بگیرند.

وی بعد از پایان دور ششم مذاکرات برجامی وین هم در توییتی از پیشرفت در این گفت‌وگوها خبر داده و نوشته بود: کمیسیون مشترک برجام به ارزیابی کلی پیشرفت قابل توجه در گفت‌وگوهای وین، از جمله در دور ششم پرداخت و تصمیم گرفته شد وقفه‌ای ایجاد شود تا شرکت‌کنندگان بتوانند با پایتخت‌های خود به منظور آمادگی برای آنچه دور پایانی مذاکرات تصور می‌شود، به مشورت بپردازند.

«سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین هم در مصاحبه با شبکه «ان اچ کی» گفت که مذاکرات وین بیش از هر زمان دیگری به توافق نزدیک شده و مذاکره‌کنندگان تصمیم گرفته‌اند که این دور از مذاکرات را نه تنها برای رایزنی‌های بیشتر بلکه برای تصمیم‌گیری خاتمه دهند.

معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین ابراز امیدواری کرد که مذاکرات در دوران کار دولت فعلی ایران به اتمام برسد و حتی اجرایی شود.

نشست کمیسیون مشترک برجام به منظور جمع‌بندی ششمین دور مذاکرات وین در راستای احیای برجام عصر روز یکشنبه با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپا در گرندهتل شهر وین برگزار شد. طی آن روسای هیأت‌ها ضمن ابراز خرسندی از تلاش‌های مستمر و فشرده تیم‌های کارشناسی، نتایج گفت‌وگوهای دور جاری را مورد ارزیابی مشترک قرار دادند.

عراقچی ضمن اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در این دور‌ از مذاکرات به ویژه در مورد پیش نویس متون مذاکراتی، عنوان کرد که موضوعات مهم باقی مانده نیازمند تصمیم‌گیری‌های جدی در پایتخت‌ها خصوصا در کشورهای طرف مذاکره است.

فارس

پربیننده ترین خبرها