گستاخی اسرائیل حملات جدید مقاومت مردمی را می‌طلبد

گستاخی اسرائیل حملات جدید مقاومت مردمی را می‌طلبد
سه شنبه 1 تير 1400 - 17:27

اسرائیلی‌ها در دور جدید حملات خود به فلسطینیان ساکن محله «الشیخ جراح»، بیش از 20 فلسطینی را زخمی و ده‌ها نفر را بازداشت کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گفته هلال احمر فلسطین در حملات دیروز نظامیان صهیونیست به اهالی منطقه الشیخ جراح بیش از 20 نفر از فلسطینیان زخمی شدند. با این وجود، شهرک نشینان سعی کردند با سنگ پراکنی به سمت خودروهای آمبولانس مانع رسیدن مجروحان فلسطینی به بیمارستان شوند.

شهرک‌نشینان صهیونیست با حضور در ساختمان منطقه غصب شده «الغاوی» اقدام به پرتاپ سنگ و صندلی و بمب‌های صوتی به سمت فلسطینیان ساکن الشیخ جراح کردند و چندین نفر از آنها به شدت مورد ضرب و شتم نظامیان قرار گرفتند.

از سوی دیگر، یکی از نیروهای امنیتی فلسطین ساکن شهر طولکرم، بامداد امروز در یورش شهرک نشینیان به نزدیکی شهرک «حومش» در نابلس به شهادت رسید.

باج‌گیری اسرائیل...اولین جدول کاری بنت

تشدید حملات یا باج‌گیری اسرائیل نخستین اقدام دولت جدید رژیم صهیونیستی به ریاست «نفتالی بنت» است. بنت در اولین سخنرانی رسمی‌اش فلسطینیان ساکن غزه را تهدید کرد که « پرتاپ بالون‌های آتش زا حکم شلیک موشک به سوی اسرائیل است. ما هرگز با خشونت و تنگ کردن عرصه‌ تسامح نخواهیم کرد و صبر ما رو به تمام شدن است». در مقابل مقاومت هم گفت که پس از نبرد «شمشیر قدس» به رژیم اشغالگر اجازه نخواهد داد معادلات جدید را تثیبت کند.

روز یکشنبه بنت در یک مراسم یادبود کشته شدگان حملات 2014 اسرائیل علیه غزه گفت که «حماس باید به دیگر اقدامات عملیاتی اسرائیلی و روش متفاوت اسرائیل عادت کند. غزه باید بر مفاهیم اسرائیلی دیگری برای طرح حمله و ابتکار عادت کند. در غزه ناگزیر خواهند شد به طرح‌های عملیاتی دیگر عادت کنند».

حماس: اظهارات بنت بی ارزش است

حماس در واکنش به اظهارات نفتالی بنت گفت که مقاومت فلسطین مقتدر است و قدرت زیادی در پاسخگویی به هرگونه تجاوزات جدید اسرائیل علیه غزه را دارد. اظهارات نخست وزیر اسرائیل فاقد هرگونه ارزش است و مقاومت گنج بزرگی (اسرای اسرائیلی) دارد و رژیم اشغالگر باید بهای سنگینی را پرداخت کند.

در همین حال، یحیی السنوار رئیس حماس در نوار غزه گفت که این جنبش با برای بررسی راه ‎های فشار به رژیم اشغالگر از طریق مقاومت مردمی، با دیگر گروه‌های فلسطینی رایزنی خواهد کرد. اسرائیل همچنان به سیاست‌های خود علیه ملت فلسطین و اسرای فلسطینی ادامه می‌دهد. علی رغم عمق گفت و گوها هیچ نشانه ای از حل بحران انسانی در نوار غزه وجود ندارد و اسرائیل در تلاش است تا از مردم فلسطین در موضوع کاهش ساکنان نوار غزه باج خواهی کند.

حماس خطاب به وینسلند: باج نمی‌دهیم

«یحیی السنوار» نتایج دیدارش با «تور وینسلند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه و گفت‌وگو درباره حل بحران انسانی غزه را بد خواند و گفت که جنبش حماس در دیدار با وینسلند تأکید کرد که با باج خواهی اسرائیل و تصمیم او برای دیدار با رهبران گروه‌های ملی و اسلامی غزه برای بررسی اقدام بعدی مخالف است.

یحیی السنوار تصریح کرد: اوضاع کنونی مقاومت مردمی برای فشار جدید به رژیم اشغالگر را می‌طلبد.

وی گفت: نشست عمیق بود و هیچ گونه نشانه‌هایی برای حل بحران انسانی در غزه وجود ندارد. رژیم اشغالگر جنایتکار همچنان درباره حل شرایط انسانی امروز و فردا می‌کند.

او به ادامه اقدامات اسرائیل در غزه از طریق ممانعت از اعطای پول‌های قطر به غزه به منظور کمک به زندگی فقیران غزه و محدود کردن مساحت ماهیگیری و ورود سوخت برای نیروگاه برق اشاره کرد و گفت: مشخص است که اشغالگران به موضع فشار نیاز دارند زیرا پیام ملت ما را در روزهای گذشته متوجه نشدند.

پربیننده ترین خبرها