ریابکوف: شرکت کنندگان در مذاکرات برجام تقریبا به خط پایان رسیده اند

ریابکوف: شرکت کنندگان در مذاکرات برجام تقریبا به خط پایان رسیده اند
چهارشنبه 2 تير 1400 - 18:00

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: شرکت کنندگان در گفتگوهای وین در مورد احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام ) در مورد برنامه هسته ای ایران عملاً به خط پایان رسیده اند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه این موضوع را روز چهارشنبه در بیست و پنجمین کنفرانس سالانه سرمایه گذاران روسیه اعلام کرد.

وی گفت: "می توانم بگویم كه ما عملاً به خط پایان رسیده ایم و این اغراق نیست. اما همانطور كه ​​ می گویند، آخرین مرحله دشوارترین مرحله است."

ریابکوف خاطرنشان کرد، آخرین مذاکرات در مورد احیای برجام در وین ممکن است ظرف چند روز پس از آغاز آن پایان یابد اما در صورتی که طرفین همه تناقضات فعلی را برطرف کنند. "من کاملاً خوش بین هستم. من فکر می کنم که این روند نه ماه ها بلکه چندین هفته طول خواهد کشید. اما اگر تمام تصمیمات لازم گرفته شود ، اگر همه کارها قبل از دور بعدی گفتگوهای وین انجام شود، می توان این روند را طی چند روز به پایان رساند".

به گفته معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در حال حاضر شرکت کنندگان در روند مذاکرات درک درستی از شکل نتیجه نهایی دارند. "این فقط تصمیمات سیاسی است که در پایتخت کشورهای متبوع گرفته می شود. ما از آنها می خواهیم این کار را انجام دهند. البته ، این امر به ایالات متحده و ایران بستگی دارد. زمینه های خاصی وجود دارد که ایالات متحده از دیدگاه ما، باید در آنها انعطاف پذیری بیشتری نشان دهد و ایرانی ها نیز باید در رابطه با برخی از مسائل سیاسی بلند پروازهای کمتری داشته و از موضع گیری های مبتنی بر ژست گیری خودداری ورزند. "

علاوه بر این، ریابکوف تأکید کرد که پس از احیای برجام "به تلاش های دیپلماتیک بیشتری نیاز خواهد بود."

پربیننده ترین خبرها