البخیتی: به آزاد سازی وجب به وجب سرزمینمان فکر می‌کنیم

البخیتی: به آزاد سازی وجب به وجب سرزمینمان فکر می‌کنیم
جمعه 4 تير 1400 - 19:10

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد ما به دنبال بازگرداندن حاکمیت و استقلال یمن و آزاد سازی وجب به وجب خاک سرزمین مان هستیم.

العالم - یمن

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در توئیتی نوشت: ما هرگز به دنبال این نبودیم که آمریکا به مشروعیت مان اذعان کند بلکه به دنبال بازگرداندن حاکمیت و استقلال یمن و آزاد سازی وجب به وجب خاک سرزمین مان هستیم. ما ایثارگری‌های زیادی کرده ایم و قربانیان زیادی هم داده ایم و مقاومتی که در تاریخ بی نظیر است از خود نشان دادیم. آنچه امروز از کشور‌های متجاوز به فرماندهی آمریکا درخواست می‌شود، توقف تجاوزات، برداشتن محاصره، خروج نیروهایش از کشور و احترام به خواست مردم یمن است.

البخیتی گفت: عملیات آزادسازی یمن تا آخرین وجب از خاک این کشور متوقف نخواهد شد. این بدان معناست که هر نیروی بیگانه در یمن اعم از آمریکایی، انگلیسی، سعودی یا اماراتی با خطر کشته شدن روبروست. برقراری آتش بس در حالی که تجاوزات، محاصره و اشغال ادامه داشته باشد بی معناست. اگر انسان‌هایی هستند که عزت و کرامت ندارند به خودشان مربوط است. ما با آن‌ها فرق داریم و امید ما به خداوند است.

عربستان با همراهی امارات، بحرین، سودان و آمریکا در ۲۶ مارس ۲۰۱۵ (ششم فروردین ۱۳۹۴) با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز به کشور یمن را در عملیاتی با عنوان «طوفان قاطعیت» آغاز کرد، اما در سال‌های گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

پربیننده ترین خبرها