پویش علیه تجاوز امارات در یمن به راه افتاد

پویش علیه تجاوز امارات در یمن به راه افتاد
جمعه 4 تير 1400 - 18:12

کاربران شبکه های اجتماعی و فعالان یمن در محکوم کردن اشغال جزائر یمن توسط امارات، پویشی راه انداختند که ترند شد.

العالم داغ‌های مجازی

فعالان یمنی شامگاه پنج شنبه پویش الکترونیکی راه انداخته و از امارات خواستند از جزائر یمنی و به ویژه جزیره سقطری در اقیانوس هند و جزیره میون استان تعز خارج شود و از همه اقشار مختلف یمن خواستند همکاری کرده و توییت هایی برای رساندن پیامی روشن به جهان مبنی بر اشغال جزائر یمن توسط امارات و اعمال فشار بر آنان برای خروج از جزائر یمنی منتشر کنند.

این پویش مجازی به دنبال اقدامات و به روز رسانی تجهیزات نظامی دولت امارات در جزیره سقطری و ساخت پایگاهی نظامی در جزیره استراتژیک میون مشرف بر تنگه باب المندب استان تعز مرکز یمن و برای محکوم کردن ادامه مشارکت در حمله وحشیانه به فرماندهی عربستان به راه افتاد.

فعالان و کاربران توییتر نیز با فعالیت های خود نارضایتی خود را از حضور امارات ابراز کرده و از همه یمنی ها خواستند نیروهای اماراتی و همه اشغالگران خاک یمن را اخراج کنند که مجاهدانش با جان خود در راه ازاد سازی این سرزمین تلاش می کنند و از آبروی آن دفاع می کنند و هر روز شگفت انگیزترین صحنه های عزت و افتخار را در مبارزه با ائتلاف متجاوز رقم می زنند که خاک یمن را مباح دانسته و زشت ترین جنایت ها را مرتکب می شود .

پایگاه آمریکایی Responsible Statecraft گزارشی درباره تبعات ادامه تسلط امارات بر جزائر یمنی و نقش پررنگ منطقه ایش منتشر کرد.

این پایگاه گفت امارات سال 2019 ظاهرا از یمن عقب نشینی نظامی کرد اما عملا از این کشور خارج نشده است.

این پایگاه افزود: تا امروز امارات نفوذ زیادی دراین کشور فقیر دارد و هم اکنون با ایجاد جای پایی در دو جزیره میون و سقطری از نقاط ضعف یمن سوء استفاده می کند.

این پایگاه تاکید کرد طمع های امارات به یمن و جزائر راهبردی اش ،تهدیدی برای طولانی شدن درگیری ویرانگر یمن است .

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها