رنج دو برابری اشغالگران در سالروز عملیات " الوهم المتبدد"  

رنج دو برابری اشغالگران در سالروز عملیات
جمعه 4 تير 1400 - 22:47

هشتگ " الوهم المتبدد" در پانزدهمین سالروز عملیات الوهم المتبدد مقاومت فلسطین ترند شد، در این عملیات یک پایگاه نظامی اسرائیل در جنوب نوار غزه هدف قرار گرفت و  شماری افسر و نیروی ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی کشته و گلعاد شالیت نیز اسیر شد.

العالم – داغ‌های مجازی

25 ژوئن مصادف با پانزدهمین سالروز اسارت گلعاد شالیت توسط مقاومت، نقطه عطفی در تاریخ فلسطین است زیرا مقاومت نوانست این سرباز را در تانکش در مرکز پایگاه نظامی کرم ابوسالم در جنوب نوارغزه به اسارت بگیرد.

"الوهم المتبدد" یکی از موفق ترین عملیات های شهادت طلبانه در تاریخ فلسطین در همه زمینه ها و نخست در برنامه ریزی برای اجرا و حمله به پایگاه نظامی اسرائیل و کشته و زخمی شدن چندین سرباز و اسارت شالیت بود.

گردان های القسام در پاسخ به اقدامات وحشیانه در حق ساکنان بی گناه نوارغزه درصدد وارد اوردن ضربه سختی به اشغالگران بودند. یکی از دلایل عملیات؛اصرار اشغالگران بر مجازات مردم فلسطین -برای انتخاب جنبش حماس- با گرسنه نگاه داشتن و چانه زنی بر سر لقمه نان و شیر کودکان است .

دلیل سوم نیز بحرانی شدن وضعیت اسرای داخل زندان ها بود زیرا پس از عقب نشینی از نوار غزه شمار اسرای فلسطینی و عرب در زندان های اشغالگران حدود 8500 اسیر از جمله 116 اسیر خانم بود که در معرض خشونت ، شکنجه ، ضرب و شتم و حبس انفرادی قرار گرفتند.

از نتائج این عملیات اسارت گلعاد شالیت سرباز صهیونیستی در تانکش بود که به کشته شدن راننده تانک و همراهش و زخمی شدن شش نفر دیگر منجر شد .

خسارات مالی آن نیز انهدام یک تانک مرکاوا پیشرفته 3 و نفر بر زرهی و خسارت های جزئی به پایگاه نظامی اطلاعاتی بود.

در این عملیات تلفات امنیتی شدیدی نیز به دشمن وارد شد و به دنبال این عملیات اختلافات شدیدی میان نهاد امنیت صهیونیستی شاباک و ارتش صهیونیستی به خاطر شکست اطلاعاتی عملیات و با قدرت گروهها در حفر تونل هایی برای عملیات حمله بدون اینکه دشمن پیش از انجام عملیات به انهدام آن اقدام کند،به وجود امد.

از نتائج غیر مستقیم این عملیات، انعقاد قرارداد الحرائربود این قرارداد با نظارت میانجی المانی به آزادی 20 اسیر زن فلسطینی توسط اشغالگران و سه اسیر از جولان سوریه در مقابل نوارویدئویی یک دقیقه مربوط به اسیرصهیونیستی منجر شد.

قرارداد وفاداری به آزاده ها با میانجی گری اطلاعات مصر نیز منعقد شد و مجموع اسرای آزاد شده 1027 نفر بود که در دو مرحله انجام شد نخست شامل آزادی 450 اسیر از جمله 315 نفر محکوم به حبس ابد و محکومانی با دوره های حبس بالا و 27 اسیر خانم که 5 نفر از آنان حبس ابد بودند. مرحله دوم که دو ماه پس از مرحله اول انجام شد بر اساس اصولی که مهم ترینش این بود که اسرای آزاد شده نباید دارای اتهامات جنائی باشند. .

این سالروز همزمان با پیروزی درگیری شمشیر قدس است که روحیه ارتش اشغالگر را تضعیف کرد و بینی اش را به خاک مالید و معادله جدیدی با عنوان قدس و الاقصی خط قرمز را تحمیل کرد که مقاومت به هیچ وجه و بهایی اجازه عبور از آن را نمی دهد.

فعالان پایگاههای اجتماعی نیز هشتگ "الوهم المتبدد" را راه انداختند و در حد فاصل عملیات الوهم المتبدد و عملیات الوعد الصادق، اسطوره ارتش شکست ناپذیر فرو ریخت که نقطه عطفی درتاریخ ملت فلسطین و مقاومت است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها