برگزاری مراسم هفتمین سالگرد تاسیس الحشد الشعبی با حضور الکاظمی + تصاویر

برگزاری مراسم هفتمین سالگرد تاسیس الحشد الشعبی با حضور الکاظمی + تصاویر
شنبه 5 تير 1400 - 10:59

همزمان با سالروز صدور فتوای "دفاع کفایی" مرجعیت عالی‌قدر شیعیان در عراق، رژه نظامی نیروهای سازمان الحشد الشعبی آغاز شد.

العالم _ عراق

به گزارش العالم، "مصطفی الکاظمی" نخست‌وزیر عراق به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور در کنار "فالح الفیاض" رئیس هیات الحشد الشعبی و تعدادی از فرماندهان و سران وزارت‌خانه‌های دفاع، کشور و دستگاه مبارزه با تروریسم عراق در این رژه حضور یافته‌اند.

این اولین رژه نیروهای الحشد الشعبی است و در هفتمین سالروز تأسیس نیروهای الحشد در پی صدور فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالی شیعه و در اردوگاه "شهید ابو منتظر المحمداوی" در استان دیالی عراق برگزار می‌شود.

سازمان الحشد الشعبی، روز پنجشنبه از تکمیل تدارکات لازم برای برگزاری اولین رژه الحشد الشعبی خبر داده و اعلام کرده بود همه تدارکات فنی و لجستیک لازم برای برگزاری این رژه در سالروز آغاز جنگ برای آزادسازی عراق از چنگ داعش فراهم شده است.

سخنرانی مصطفی الکاظمی

مصطفی الکاظمی، امروز پیش از آغاز رسمی نخستین رژه نظامی الحشد الشعبی در دیالی گفت: نیروهای الحشد الشعبی فرزندان دولت هستند و ما به شما می‌گوییم که نقش تاریخی عراق در منطقه را بازیابی می‌کنیم.

وی افزود: «من به فرزندان عراق، فرزندان قهرمان الحشد الشعبی در سالروز تاسیسش درود می‌فرستم. فرزندان الحشد الشعبی، فرزندان دولت هستند و آنها همچنان به ارائه هر آن‌چه که در خدمت ملت و وطن ما است، ادامه می‌دهند».

الکاظمی ادامه داد: «شما و نیروهای امنیتی تروریسم را شکست دادید و چیزهای زیادی در مقابل شما است. با هوشیاری، نظم و تخصص شما، الحشد الشعبی حفظ می‌شود و با شما ما، نقش تاریخی عراق در منطقه را بازیابی می‌کنیم. من برای رشادت‌های شما و فداکاری‌های شهدا و خانواده‌های معززشان درود می‌فرستم.

پربیننده ترین خبرها