رژه حشد الشعبی شنبه آینده برگزار می شود

رژه حشد الشعبی شنبه آینده برگزار می شود
جمعه 4 تير 1400 - 01:48

هیات حشد الشعبی از آمادگی کامل و فراهم شدن همه مقدمات فنی و پشتیبانی برای برگزاری رژه نظامی، همزمان با هفتمین سالروز آغاز نبرد آزادسازی عراق از دست داعش در روز شنبه هفته آینده خبر داد.

العالم-لبنان

بخش اطلاع رسانی حشد الشعبی اعلام کرد که این رژه در اردوگاه شهید ابو منتظر المحمداوی در استان دیالی با شعار «عید الحشد» و راس ساعت ۸ صبح آغاز خواهد شد.

این رژه با حضور فرماندهان حشد الشعبی، مسئولان رسمی عراق، خانواده های شهدا و شخصیت های دینی، فرهنگی و اجتماعی برگزار خواهد شد.

بسیج مردمی عراق یا حشد الشعبی به تشکیلات مردم‌نهاد نظامی یا بسیج مردمی عراق گفته می‌شود که پس از حمله غافلگیرانه داعش به این کشور، سقوط سریع موصل و امتداد فعالیت داعش تا مناطق شمالی بغداد در میانه ۲۰۱۴ میلادی به فرمان نوری مالکی نخست‌وزیر وقت عراق ایجاد شد؛ گروهی که در کنار ارتش عراق نقش مهمی در مبارزه علیه گروه تروریستی داعش ایفا کرد.

گروهک تروریستی داعش در مدتی کوتاه موصل و بخش‌های زیادی از استان‌های صلاح‌الدین و دیالی را تصرف کرد و تا نزدیکی بغداد پیشروی کرد که در این میان ارتش عراق ناتوان شده بود. به همین دلیل هم شیعیان عراق مجبور به اتخاذ تدبیر جدید برای مقابله با این گروه شدند و با تدبیر سیاسیون شیعی عراقی و حمایت مراجع شیعه، نیرویی مردمی از شیعیان عراق در قالب حشد الشعبی برای مبارزه با داعش و دفاع از حاکمیت عراق تشکیل شد.

ایرنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها