خشم مسئولان سودانی از دیدار مسئولان موساد با «حمیدتی»

خشم مسئولان سودانی از دیدار مسئولان موساد با «حمیدتی»
شنبه 5 تير 1400 - 14:33

شماری از مسئولان دولتی سودان از دیدارهای معاون رئیس شورای حاکمیت این کشور با مسئولان موساد خشمگین هستند.

العالم - آفریقا

«باراک راوید» تحلیلگر صهیونیست از خشم مسئولان دولتی سودان نسبت به سفر هفته گذشته مسئولان بلندپایه سرویس جاسوسی این رژیم به خارطوم خبر داد.

پایگاه خبری عبری «واللا» به نقل از راوید گزارش داد، مسئولان دولتی سودان از سفرهای مسئولان جاسوسی صهیونیست به این کشور و دیدار با «حمیدتی» معاون رئیس شورای حاکمیت سودان به شدت خشمگین هستند و آن را در راستای تفرقه‌افکنی بین آنان می‌دانند.

روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» گزارش داد، حمیدتی، پس از «عبدالفتاح البرهان»، مرد شماره دو شورای حاکمیت سودان، به شمار می‌رود، اما اخیرا نشانه‌هایی از اختلافات بین این دو هویدا شده است.

این تحلیلگر ادامه داد، به گفته البرهان و «عبدالله حمدوک» نخست وزیر سودان، تماس مسئولان موساد با حمیدتی، «مسئولان قانونی» این کشور را زیر سؤال می‌برد.

وی همچنین گفت: «حمیدتی که منابع مالی زیادی در سودان در اختیار دارد و یکی از ثروتمندان این کشور به شمار می‌رود، با شبه‌نظامیان وابسته به خود به صورت مستقل کار می‌کند و تحت کنترل ارتش یا دولت نیست. وی برنامه‌های مستقلی دارد و به برهان و حمدوک، هیچ اهمیتی نمی‌دهد».

راوید خاطر نشان کرد، از زمان آغاز روند عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و سودان، حمیدتی «به دنبال کانالهای ارتباطی با اسرائیل بود. او چند بار در ماه آگوست 2020 با مسئولان بلندپایه موساد دیدار کرد».

به گفته این تحلیلگر، مسئولان بلندپایه سودان بارها هشدار داده‌اند که اگر بین ارتش و حمیدتی، تنش صورت بگیرد، جنگ داخلی آغاز خواهد شد. همین مسئله باعث شد که این افراد چند هفته پیش با کاردار آمریکا در خارطوم تماس بگیرند و از رفتارهای تل‌آویو، ابراز ناراحتی کنند.

سودان ۲۳ اکتبر ۲۰۲۰ عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد اما برخی گروه‌های سیاسی این کشور از جمله تعدادی از احزابی که در ائتلاف حکومتی مشارکت دارند، قاطعانه با سازش با این رژیم مخالفت کرده‌اند.

دوره انتقالی در سودان به ریاست عبدالفتاح البرهان از ۲۱ آگوست ۲۰۱۹ آغاز شده و به مدت ۳۹ ماه ادامه خواهد داشت و قرار است در این دوره انتخابات برگزار شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها