پس از برگزاری رژه باشکوه امروز؛

پویش حمایت از الحشدالشعبی در‌صدر ترند های عراق

پویش حمایت از الحشدالشعبی در‌صدر ترند های عراق
شنبه 5 تير 1400 - 17:48

همزمان با اولین رژه نظامی الحشد الشعبی در هفتمین سالگرد تاسیسش، هشتگ‌های "#رژه نظامی شرف"، "#زمین با نور الحشد نورانی شد" و "# عید الحشد" ایجاد شد که در عراق و بیشتر کشورهای عربی و اسلامی جزو داغ‌ترین ترندها شدند.

العالم- داغ‌های مجازی

همزمان با هفتمین سالگرد تأسیس سازمان الحشد الشعبی در عراق، رژه نظامی الحشد، امروز در اردوگاه "شهید ابومنتظر المحمداوی" در استان دیالی آغاز شد.

"مصطفی الکاظمی" نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در سخنرانی که در مراسم رژه نیروهای الحشد الشعبی ایراد کرد نیروهای الحشد الشعبی یک نیروی مردمی و فرزند عراق و دولت توصیف و تأکید کرد که این نیروهای الحشد الشعبی بودند که «داعش» را شکست دادند.

با این حال برگزاری این رژه بازتاب‌های گسترده‌ای در رسانه‌های مخالف و به همین ترتیب بی‌طرف داشت. از جمله نکاتی که این رسانه‌ها تلاش کردند، در این رژه به آن بپردازند، قدرت‌نمایی این نیرو بود به گونه‌ای که سعی شده الحشد الشعبی بسیار قدرتمندتر و متشکل‌تر از ارتش و نیروهای مسلح عراق به تصویر کشیده شود، توطئه‌ای که بیش از یک سال است دشمنان ملت عراق برای تضعیف و سپس انحلال این نیرو، آن را کلید زده‌اند، در حالی که فرماندهان ارشد الحشد الشعبی همواره و به مناسبت‌های مختلف و با هدف از بین بردن شک و شبهه‌ها تأکید کرده‌اند، این نیرو تابع دستورات و اوامر فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و ستاد مشترک ارتش و نیروهای مسلح این کشور است.

کاربران عراقی نیز در شبکه‌های اجتماعی به رژه نظامی الحشد الشعبی واکنش نشان داده‌اند.

"هاشم الناصحی" در توییتی نوشته است: "این الحشدِ ما مایه افتخار است... متشکل از تمام طوایف. #رژه شرف. #رژه اعتبار کشور."

"علی فاهم" در صفحه کاربری خود در توییتر نوشته است: "در رژه امروز تسلیحاتی پیشرفته، شامل پهپادها، تانک‌ها، موشک‌ها و قایق‌ها به نمایش درآمد... پیشرفت بزرگ تسلیحاتی در بازه زمانی کوتاه. # نمایش قدرت و اعتبار کشور."

"علی الحسینی" نیز تصاویر از علمای دینی که در رژه نظامی الحشد الشعبی حضور داشتند را بازنشر داده و در توییتی نوشته است: "این عمامه‌ها از عراق و ملت عراق و مقدسات آن دفاع کرد. #نمایش قدرت و اعتبار کشور."

"زین" نیز تصاویری از نیروها نظامی در این رژه را منتشر کرده است.

"مُنتَظَر،||خُمْيّنيُّونْ" نیز در صفحه کاربری خود در توییتر نوشته است: "امروز روز مجاهدان، روز قهرمانان، روز شجاعان، روز شیران است. #نمایش قدرت و اعتبار کشور."

"ابن ذی قارن" نیز روز برگزاری رژه نظامی را روز عید و شادمانی مادران شهید توصیف کرده و نوشته است این رژه خاری در چشمان دشمن است که در سایه مقاومت قهرمانان شکست خورده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها