ادامه چالش دیپلماتیک میان لهستان و رژیم صهیونیستی

ادامه چالش دیپلماتیک میان لهستان و رژیم صهیونیستی
يکشنبه 6 تير 1400 - 04:42

نخست‌وزیر لهستان در واکنشی تند به اظهارات وزیر خارجه رژیم صهیونیستی علیه قانونی در مجلس این کشور، تاکید کرد ورشو هیچ غرامتی بابت اقدامات خصمانه آلمان به تل‌آویو پرداخت نمی‌کند.

العالم - اروپا

در ادامه تنش‌های دیپلماتیک بین ورشو و تل‌آویو بر سر قانونی درباره املاک یهودیان، «ماتئوش موراویه‌تسکی» نخست‌وزیر لهستان از اظهارات «یائیر لاپید» وزیر خارجه و نفر دوم کابینه رژیم صهیونیستی شدیداََ انتقاد کرد.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، موراویه‌تسکی طی نشست خبری روز شنبه گفت:‌ «فقط این را می‌گویم، تا زمانی که من نخست‌وزیر هستم،‌ لهستان قطعا هیچ چیزی بابت جنایات آلمانی‌ها پرداخت نمی‌کند. نه یک زلوتی (واحد پول لهستان)، نه یک یورو و نه یک دلار!»

پیش از این نیز وزرات خارجه لهستان در بیانیه‌ای تاکید کرده بود: «لهستان به هیچ وجه مسئول هلوکاست، که اقدام خصمانه آلمان اشغالگر بود، نیست».

بر اساس لایحه‌ای که مجلس سفلای لهستان آن را روز جمعه به تصویب رسانده، تمام شکایت‌های املاکی که طی سی سال گذشته حل و فصل نشده‌اند، مشمول قانون مرور زمان خواهند شد و پرونده آن‌ها مختومه می‌شود.

تل‌آویو اعلام کرده است قانونی که مجلس سفلای لهستان آن را به تصویب رسانده مانع آن می‌شود که یهودیان املاکشان را پس بگیرند و به افرادی که از واقعه ادعایی هلوکاست نجات پیدا کرده‌اند، خسارت داده نمی‌شود.

لاپید پس از تصویب این قانون در مجلس لهستان، آن را «شرم‌آور» خوانده و مدعی شد نهایی شدن این قانون روابط میان تل‌آویو و ورشو را مخدوش خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها