انصارالله بخشی از مناطق مرزی یمن با عربستان را به کنترل خود درآورد

انصارالله بخشی از مناطق مرزی یمن با عربستان را به کنترل خود درآورد
دوشنبه 7 تير 1400 - 12:59

رزمندگان جنبش انصارالله یمن پس از یک عملیات تهاجمی علیه مزدوران دولت مستعفی و فراری یمن، کنترل رشته کوه مرزی در استان جوف با عربستان را به دست گرفتند.

العالم - یمن

به گزارش امروز(دوشنبه) شبکه تلویزیونی «المسیره»، یک منبع آگاه نظامی جنبش انصارالله به این شبکه خبری گفت: نیروهای انصارالله با آغاز عملیات "شهید طومر" از ۵ مسیر، آزادسازی کل رشته کوه الدحیضه و اطراف آن را به طور کامل به پایان رساندند.

بخش رسانه ای جنبش انصارالله با پخش صحنه هایی از این عملیات در شبکه المسیره اعلام کرد که رزمندگان این جنبش توانستند با تسلط بر این ارتفاعات، محاصره گروه های وابسته به خود را شکسته و پیکر یکی از شهدای خود را باز گردانده و تعداد زیادی از مزدوران وابسته به "عبدربه منصور هادی" را کشته و ۱۱ نفر دیگر را اسیر کنند.

انصارالله همچنین از دفع ضد حمله مزدوران دولت مستعفی و فراری منصور هادی با هدف بازیابی مناطق کنترل شده خبر داد. این در حالی است که وزارت دفاع دولت فراری منصور هادی نیز از طریق وب سایت «۲۶ سپتامبر» صحت این عملیات را تایید کرد.

استان جوف یمن از زمان کنترل انصارالله بر شهر «الحزم» در اول مارس سال گذشته شاهد نبردهای سنگینی بوده است که طی آن نیروهای منصور هادی برای بازگرداندن این شهر استراتژیک با مقاومت نیروهای مبارز انصارالله روبرو هستند.

استان الجوف به دلیل داشتن بیشترین خط مرزی با عربستان از استان‌های مهم شمال یمن محسوب می شود.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با حمایت ها و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها