نیروهای مسلح عراق حمله آمریکا علیه الحشدالشعبی را به شدت محکوم کرد

نیروهای مسلح عراق حمله آمریکا علیه الحشدالشعبی را به شدت محکوم کرد
دوشنبه 7 تير 1400 - 14:45

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، حمله آمریکا علیه الحشدالشعبی را محکوم کرد و همه را به آرامش و اجتناب از تشدید تنش‌ فراخواند.

العالم - عراق

پس از گذشت چندین ساعت از حمله بامداد امروز آمریکا به مواضع الحشد الشعبی عراق در نزدیکی مرزهای سوریه، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق واکنش نشان داد و ضمن محکوم کردن این حمله هوایی آمریکا به مرزهای مشترک عراق و سوریه، همه را به آرامش و اجتناب از تشدید تنش‌ها فراخواند.

به نوشته پایگاه خبری «موازین نیوز»، سرتیپ «یحیی رسول»، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق گفت: این حمله هوایی آمریکا، نقض آشکار و غیرقابل قبول حاکمیت و امنیت ملی عراق و خلاف کلیه معاهدات بین المللی و محکوم است. عراق بار دیگر مخالفت خود را با تبدیل شدن به عرصه تسویه حساب‌ها اعلام می‌کند.

وی در ادامه همه را به آرامش و اجتناب از هرگونه تشدید تنش به هر شکلی دعوت کرد و گفت: عراق اقدام به انجام تحقیقات، اتخاذ تدابیر و برقراری تماس‌های لازم در تمامی سطوح برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی خواهد کرد.

بامداد امروز منابع خبری در عراق و سوریه از حمله هوایی هواپیماهای ناشناس به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر دادند و دقایقی بعد روشن شد که این حمله به یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ ۱۴ الحشد الشعبی عراق بوده است.

دقایقی پس از آن نیز وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن قبول مسئولیت این حمله اذعان کرد، «جنگنده‌های این کشور یکشنبه‌شب به وقت واشنگتن به دستور «جو بایدن»، رئیس جمهور این کشور، حملات دقیقی را به مناطقی در بوکمال در مرز سوریه و عراق انجام داده است».

در این حمله چهار نیروی عراقی به شهادت رسیده‌اند. احمد المکصوصی فرمانده تیپ ۱۴ الحشد با انتشار بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت همکارانش خطاب به فرماندهی الحشد اعلام کرده که نیروهایش آماده انتقام‌گیری هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها