اولین تماس تلفنی السیسی با بِنِت به‌عنوان نخست‌وزیر جدید تل‌آویو

اولین تماس تلفنی السیسی با بِنِت به‌عنوان نخست‌وزیر جدید تل‌آویو
دوشنبه 7 تير 1400 - 15:35

رئیس‌جمهور مصر در تماس تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر لزوم حصول هرچه سریعتر راهکار پایان مناقشات بین فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها تاکید کرد.

العالم - مصر

«عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر امروز (دوشنبه) با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دفتر ریاست‌جمهوری مصر با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر گفت این اولین تماس تلفنی السیسی با بنت بعد از در دست گرفتن پست نخست‌وزیری تل‌آویو است.

بر اساس این بیانیه، رئیس‌جمهور مصر بر حمایت این کشور از تمام تلاش‌ها جهت رسیدن به راهکاری عادلانه و دائمی بین فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها جهت پایان درگیری‌ها و مناقشات تاکید کرد.

به نوشته رویترز، السیسی همچنین در گفت‌وگو با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، اهمیت حمایت‌ها از اقدامات مصر جهت بازسازی نوار غزه بعد از جنگ ۱۲ روزه اخیر را برشمرد.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی نیز طی بیانیه‌ای درباره این تماس اعلام کرد که السیسی و بنت توافق کرده‌اند که در آینده نزدیک، با هم دیدار داشته باشند.

پیشتر، منابع آگاه اعلام کردند که مصر به توافق اولیه‌ای برای کاهش محاصره غزه دست یافته است.

طی مدتی که از پایان تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه می‌گذرد، سازمان ملل و برخی طرف‌های منطقه‌ای برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به کاهش محاصره غزه به منظور بازسازی ویرانه‌های جنگ تلاش‌هایی کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی درصدد است که کاهش محاصره غزه را با موضوع مبادله اسرا مرتبط کند اما مسئولین گروه‌های حماس و جهاد اسلامی تاکید کردند که به دشمن باج نمی‌دهند و اسرای صهیونیست در برابر اسرای فلسطینی آزاد می‌شوند.

فارس

پربیننده ترین خبرها